Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Hallo

     

    Kan ik je privé contacteren? Mijn mail, alles aan elkaar kleine letters:

    k e v i n l e y s at h o t m a i l . c om

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28
    In reactie op: Ervaring met VBL #9621

    Bedankt voor de vele reacties en tips. Ik ga het dus gewoon zelf proberen te maken in sylnylon en achteraf evalueren. Na onze tocht laat ik zeker en vast mijn bevindingen weten.

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28
    In reactie op: Ervaring met VBL #9554

    Hey iedereen,

    Met een nieuwe wintertocht naar het hoge noorden in het vooruitzicht wil ik graag de uitrusting verder aanpassen. Zoals sommige hierboven al hebben aangegeven ga ik de VB jas en broek proberen. De “tank” handschoenen en plastiek zakjes werken perfect, dus daar wijzig ik niks aan. Hieronder enkele vragen om verder te kunnen.

    Ik zou de broek en jas graag zelf maken, want echt goede alternatieven lijken er niet te zijn? Na wat opzoeken en nalezen lijkt me dat de meeste mensen nog steeds Silnylon gebruiken.

    Ivo heb jij bij jou versie dit gebruikt http://www.extremtextil.de/catalog/Ripstop-Nylon-tentfabric-silicone-coated-40den-55g-sqm::1198.html?XTCsid=10ca86acc876b6ff5aa8b41f4103e5c3 ?

    Zijn er ondertussen nog nieuwe ervaringen of materialen gebruikt door jullie?

    Hoe hebben jullie de onderkant van de broekspijpen, mouwen en halskraan van de jas afgewerkt om alles zo goed mogelijk af te sluiten en toch niet te laten hinderen? ik dacht aan dunne, platte elastiek of velcro of gewoon niks?

    Denken jullie dat het gebruik van een mogelijke kap aan de jas veel helpt in een slaapzak? Ik begrijp dat we een groot deel van de warmte en damp via het hoofd verliezen, maar zou dit niet direct naar buiten vloeien via de “ingang” van de slaapzak. Die afstand is zo klein en er heerst een super groot temperatuurverschil…

    Wie van jullie heeft er al in combinatie met een VB jas tijdens zij fysieke inspanningen overdag een donzen isolatielaag gebruikt. Dit kan dan toch, want de dons kan bijna geen zweet meer opnemen? Ik dacht iets in de stijl van Patagonia Down Shirt of dunne body warmer. En hoe is de ervaring hier dan bij.

    Andere tips, bedenkingen of suggesties zijn meer dan welkom!

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Dit bericht mag dus verwijderd worden, hoe kan ik dit doen?

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Hallo,

     

    de beide wanten zijn sinds vorige week de deur uit.

     

    gr

    Gr

     

    Kevin

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Hey iedereen,

     

    Ondertussen zijn we terug. Verslagje en foto’s volgen nog. Het transport op het vliegtuig is zonder probleem verlopen in beide richtingen. Hebben gewoon vermeld als is ski uitrusting… We hebben het na het inchecken ook gevraagd aan de hostesses: zolang je onder de 23kg zit kan het gewoon mee. Je moet het wel afgeven bij “speciale bagage”, maar je betaald niks extra. Onze pulka’s hebben we wel helemaal ingetaped met zwarte inpakfolie in het heen gaan, voor de terug weg hadden we gewoon 1 rol  huishoudfolie van 25m meegenomen en werkte ook perfect. De 3 paar ski’s, stokken en sneeuwschoppen hebben we allemaal samen genomen en daar rond onze schuimmatjes gerold met daarover ook weer de folie. Dit ook zonder probleem en de ski’s zijn dan echt goed beschermd.

     

    Veel succes voor de volgende!

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Ik vind het in allerlei paklijsten terug en ook in de presentatie van deze site bij het voorbeeld van Joery. Joery en andere, hoe nemen jullie dus de olie mee :-)?

     

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Ok,

     

    Vorige week nog gelezen, maar vergeten, sorry.  Hoe nemen jullie die olijfolie mee, want deze bevriest toch? In zo een oproltube of platypus en er bevroren uitnijpen of zijn er betere trucks?

     

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Veerle, De die 1.58m is de totale lengte (lengte + breedte + hoogte) en dus kom je steeds boven de 1.58m.

    Dat van die pulka in twee zagen was ik helemaal vergeten. Twee jaar terug in Rondane zijn we een Noor tegen gekomen die dat had gedaan met het iets stijvere oranje model van Paris.  https://www.globetrotter.de/shop/paris-the-expedition-sled-960-110105/  Bij korte tochten gebruikte hij één deel zoals jij wil doen. Ging hij voor meerdere weken dan gebruikte hij de twee delen. Hij overlapte ze een bepaalde lengte (achterste stuk OP het voorste) en bevestigde ze dan aan elkaar. Ik dacht gewoon door enkele extra gaten te boren en er dynematouw door te weven. Je zou het ook met een boutverbinding kunnen doen, maar dat kan breken doordat je te weinig overlapping hebt of te grote krachten. Het dynematouw is flexibeler en de pulka zal dan bij grote hoeken wat meebuigen waarschijnlijk?

    Na alles af te wegen gaan we uiteindelijk de pulka’s van Steve gebruiken en heel vriendelijk lachen aan de balie. Ik had ook eens op een Nederlands forum http://www.hiking-site.nl/prikbord/showthread.php?t=11137 gepolst wat hun ervaring is met KLM. Hier ook hetzelfde, soms lukt het, soms betaal je bij…

    Iedereen alvast bedankt voor de info, die trouwens nog altijd welkom is. Na onze trip brengen we zeker en vast verslag uit hoe de incheck verlopen is.

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Wij vliegen op KLM, maar die hebben dezelfde policy als Burssel Airlines en onze pulka is dezelfde. IS deze dan veranderd? https://www.brusselsairlines.com/nl_be/my-travel/practical-information/Default.aspx?item=26712#bair Steve was dit een 2de hoofdbagage en dus enkel de pulka’s of hadden jullie deze volgedaan met jullie materiaal tot maximum gewicht?
    We hebben voorlopig nog geen hoofdbagage ingeboekt, want dit was vanop de site niet duidelijk wat er mag en niet mag ivm de ski’s en pulka’s. Ondertussen enkele uren met verschillende zeer vriendelijke medewerkers getelefoneerd. Met volgend resultaat, waarbij wij ons enkele vragen stellen:

    De pulka: KLM website: http://www.klm.com/travel/be_nl/prep…gage/index.htm
    Overige bijzondere bagage
    Max. 158 cm (62 inch) (l + b + h)

    Onze Fjellpulken X-Country 118 Afm: 118cm + 43 cm + 18 cm(leeg) = 179cm
    –> 21 cm teveel en dit in lege toestand
    –> TEVEEL volgens de vrouw aan de telefoon –> Kan mee op vliegtuig ,maar kost +- 70€ à100€/ pulka en dit ENKELE reis
    Ski’s, stokken en schoenen vallen onder sportartikel “ski’s 🙂 ” 15€/vlucht
    –> Er mogen echter geen twee sets ski’s worden samengevoegd, hoewel dit bijna niks extra plaats inneemt. De schoenen dragen we gewoon op vliegtuig, dus enkel ski’s en stokken. We moeten dus 4 x 15€=60€ betalen voor de ski’s (heen/terug 2 personen)
    Als we dus onze set meenemen gaat het ons veel €’s kosten. ( + 180€/230€ per persoon)
    Nu vroeg wij ons af wat jullie ervaring is, want zijn ze aan incheckbalie bij KLM/Brussel Airlines zo strikt op die 21 cm?
    Ik heb even opzoekwerk gedaan voor een grote reiskoffer:
    http://www.samsonite.be/cosmolite-sp…?or=0277092835

    Afm koffer: 58 + 36 + 86 = 180cm (22cm teveel) en ik kan me echt niet inbeelden dat de bediende achter de balie zegt “Mevrouw dat is een te grootte koffer om naar Ibiza te vertrekken. Die nemen we niet mee, enkel bij cargo…” of 140€ extra.

    Ik kan me eigenlijk moeilijk inbeelden dat wij de eerste zijn die hiermee “problemen” hebben of te zuinig/gierig zijn om 2x 100€ bij te betalen per persoon.

    Alle ervaringen, suggesties, ideeën zijn meer dan welkom!

    Alvast bedankt

    KEvin en Hans

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    steve
    Wij hebben enkel nog maar met Brussels Airlines gevlogen. Daar is de policy dat de bagagave breedte x lengte x hoogte een bepaalde getal in cm niet mag overschrijven.  Dat is bij onze pulka’s niet het geval, dus dat kon telkens probleemloos mee.

     

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Het is misschien handiger voor iedereen dat we dit “probleem/discussie”  verder zetten bij Pulka en trekkingski’s op vliegtuig??? onder materiaal en techniek. Ondertussen heb ik daar een post geplaatst.

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Zijn er mensen die andere tochten reeds hebben gedaan in Hardangervida? We zijn nl bezig om een plan B op te stellen als we deze tocht door weersomstandigheden niet kunnen maken.

    Gr

     

    Kevin

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Steve, zijn de twee pulka’s nog vrij voor de periode van 28/2 tem 9/3?  Een vriend en ikzelf plannen dan een tocht door Hardangervida (zie andere post) en zijn uiteindelijk zeker van plan om ze in België te huren. Zoals Kasper ook al vroeg: gingen jullie pulka’s altijd vlot mee op de vlieger? Welk type heb jij? Kan ik je gewoon rechtsreek mailen, is iets makkelijker kwestie van het forum niet onnodig te vullen.  Je kan mij ook bereiken via kevinleys at Hotmail punt com

    Alvast bedankt

    KEvin

    Kevin
    Deelnemer
    Aantal berichten: 28

    Bij extremtextil kan je deze zaken zeker kopen. Hierbij de link waar je waarschijnlijk wel iets gaat vinden.

    http://www.extremtextil.de/catalog/Zubehör/Haken/Karabiner:::23_68.html?XTCsid=b110351365e5519cdd7bfc67edcd5951

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)