HOME FORUM Tussen pot en pint waar kan ik mijn reisverslagen kwijt?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

We moedigen iedereen om zijn eigen reisverslagen te posten op een eigen blog, net zoals de collega-hikers gedaan hebben, die je hier op de site terug vindt.

Pffff. Ik zie dat niet zitten.

Het is nochtans zeeeeer eenvoudig.

Hier een goede uitleg => http://www.xead.nl/je-eigen-wordpress-blog

Heb je zelf een blog en staat die niet op de lijst op deze website. Geef dan een seintje, dan voegen we die toe!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

waarom voorlopig niet hier de mogelijkheid om reisverslagen toe te voegen?
    omdat we al die mooie verslagen niet verloren willen zien gaan, moest deze site voor 1 of andere reden van de internetbodem verdwijnen…

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

In het najaar plannen we ook nog een workshop rond het maken van een hikingblog! Eenmaal de datum bekend, verschijnt die in de agenda!

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Steve,
    Alle verslagen van hiking-info zijn nog beschikbaar in een apart pdf-document, 103 stuks in totaal. Ooit door vergeef me wie één voor één in een pdf gegoten waarvoor nogmaals veel dank! Ik zou zeggen, we gooien ze terug online. Kan je een pdf hier online op de site toonbaar maken? Dat zou gebruiksvriendelijker zijn lijkt me dan alles downloadbaar maken.

wallieman
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Ik was al op zoek naar die verslagen. Enig idee wanneer deze online komen?
    Of kan ik er eentje ‘bestellen’, ik was op zoek naar 1 in het bijzoner…

Grt

Debbie
    Sleutelbeheerder

Alles komt binnenkort online. Welke heb je nodig?

wallieman
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Ik dacht dat er een verslag tussenzat van iemand die een tocht gemaakt heeft langs de opaalkust of toch ergens in die regionen? Ik ga in september naar daar en wou daarom eens dat verslag herlezen. Heb wel nog even tijd, dus als de ganse lijst binnenkort online komt zal ik nog ruimschoots de tijd hebben 🙂

bedankt,
    Steven

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Zonder onder de duiven te willen schieten van de websitebeheerders: ik heb alle verslagen sowieso staan op mijn computer dus moest het dringend zijn, geef je maar een seintje en wil ik wel eens zoeken ;-).

Debbie
    Sleutelbeheerder

Frankrijk komt alleszins eerst aan de beurt, daarna volgende de andere landen. Ik ga er alleszins deze en volgende week werk van maken.

Enne, Dries, ik heb geen duiven. 😉

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Hopelijk kunnen we alle verslagen nog recupereren (de webmaster van toen heeft wel nog de hele database.)
    Het gezochte verslag van een tocht in de buurt opaalkust is alvast niet opgeslagen door web.archive.
    Laatste keer dat bestand is geactualiseerd was midden 2010
    http://web.archive.org/web/20100524113746/http://www.hiking-info.net/verslagen/cat/C6/

Debbie
    Sleutelbeheerder

Geen probleem, ik heb het verslag van de opaalkust. Ik heb de zipfile die nog online gezet is ook op mijn pc staan.

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Kunnen gewone dagtochten ook of schiet dat wat voorbij aan het doel van de site?
    Ik ben wat tochten aan het reconstrueren en begonnen aan mijn dagtochten in Pyreneeën en Alpen…

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

Ik heb indertijd die PDF’s gemaakt. Ik had ze toen op zo’n gratis upload site gezet waar ze na een tijdje weer verdwijnen. Ik heb ze nu op mijn dropbox gezet waar ze niet zomaar verdwijnen vermoed ik 🙂

Dzjow, ik denk dat je nog met een oude versie van de zip file. Ik had toen blijkbaar nog een aantal pagina’s over het hoofd gezien. In totaal zijn het er 198 (inclusief een aantal verslagen die ook op Debbie haar site stonden)

198 verslagen

Enjoy :p

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

@ Peter:
    goed werk afgeleverd
    Debby brengt er een systeem in dat het zoeken zal vergemakkelijken.

@Dries

Ik zou niet weten waarom dagtochten hier niet thuis horen. In de voorbereiding van een meerdaagse tocht baseer ik mij meestal op info die ik sprokkel uit dergelijke verslagen.
    http://philrando.free.fr/ wordt dan heel vaak bezocht.

Debbie
    Sleutelbeheerder

Tja, in alle eerlijkheid liever trektochten dan dagtochten. Er is al heel veel info rond dagtochten te vinden. Bedoeling is vooral om links naar verslagen van trekkings (van tweedaagse tochten tot monsterexpedities) te verzamelen net omdat die moeilijker te vinden zijn.

Misschien een eigen blog beginnen? En een link krijgen op onze site? Wat niet betekent dat je hier op het forum geen interessante tochten in de kijker mag plaatsen, hé.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.