HOME FORUM Tussen pot en pint wildwater cursus met de packraft.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Toevallig deze week van iemand vernomen die, weliswaar al een hele tijd geleden, ooit eens gaan raften is in Arras, dat het parcours toch wel de moeite is.

Laat jullie dus zeker niet tegenhouden om mee aan te pikken ūüôā

Met wat extra volk kunnen we er misschien wel een weekendje van maken.
    De Jägermeister ligt nog steeds te wachten:-)

Rubs
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Hallo packrafters,

Op packraftweekend ben ik aangesproken geweest om een wildwater cursus te volgen.¬†¬†Zo’n wildwaterbaan lijkt mij ideaal om snel bij te leren. ¬†Deze ervaring kan later van pas komen in de wildernis.

Als we naar Arras gaan zie ik het natuurlijk ook wel zitten om er een weekendje van te maken.

Groetjes Ruben

LFone
    Deelnemer
    Aantal berichten: 151

Wij sluiten ons er ook graag bij aan! Of is het maximum aantal deelnemers al bereikt? ūüôā

Ik denk dat wij dan vrijdagavond alvast vanuit Nederland die kant op rijden.

Bij wat voor groep wordt er dan eigenlijk aangesloten? Kajakkers of van die grote rafts?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Helaas past de datum niet, anders was ik zeker afgekomen. Ik zit de tweede helft van juni in Bosni√ę en Montenegro.

PeterC
    Deelnemer
    Aantal berichten: 23

Daar begint muziek in te zitten. ūüôā

We¬† moeten wel degelijk inschrijven.¬† en doorgeven wie¬† er les¬† wil. een lesgever¬† per…. ?/ man … ..is¬† het mogelijk dat¬† wie mee wil mij even belt.¬† 0478 240 134 . groeten peter.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

In principe ben ik er ook bij, maar ik kan helaas geen heel weekend en zal zaterdag avond weer huiswaarts keren. Ik hoef geen lesgever.

PeterC
    Deelnemer

voorlopig  reserveerde ik voor (veerle)(PeterC)(Rubs)(Dzow)
    Ik heb  begrepen dat  (Lfone) met 2 pers   &(The_Tiger) ook interesse  hebben.  Mag ik jullie  vragen met me  eens  te contacteren. Ik heb  geen Email of  tel nr van jullie.
    Peter.cromheecke@hotmail.com  gsm pive:  +32 491 63 31 17

LFone
    Deelnemer

Is er al een bevestiging van de wildwaterbaan voor de twee extra personen? (wij dus) ūüôā

PeterC
    Deelnemer

We  zijn gisteren dus naar  Arras  geweest met  7 packrafters en het was  super. zomers  weer , goed kunnen oefenen en ambiance.   Alleen jammer  dat  we  geen echte les konden krijgen. Ik denk dat het voor iedereen een toffe leerrijke  dag was.

p

LFone
    Deelnemer

Wij vonden het erg geslaagd! Ook al was de instructie ver te zoeken… ūüėČ

Peter, hier nog een link naar de gids waar ik het over had:

http://www.amazon.de/DKV-Auslandsf%C3%BChrer-Band-Nordfrankreich-Benelux-Niederlande/dp/3937743375/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1403712598&sr=8-1&keywords=dkv+benelux

PeterC
    Deelnemer

Thanks¬†¬† Jan ivo .¬†¬†¬† Jammer dat mijn Duits¬† niet dat is¬† .¬† Misschien dat ik ‘m toch maar¬† aanschaf.

groeten pe

Servaes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Beste alle wildwater-ge√Įnteresseerden,

ik volg vanop de zijlijn wat er zo her en der gebeurt en ik merk nu dat er blijkbaar redelijk wat interesse is om wat instructie te krijgen in het bedwingen van een packraft op licht wildwater (tot IV), maar zie dat het niet zo evident is om dat georganiseerd te krijgen.

Ik zou het zelf wel zien zitten om eens zo’n dag/weekend te begeleiden en instructie’s te geven ivm wildwatervaren (technieken, veiligheid, waterlezen, …).

Vroeger veel op de verschillende fora gezeten en vanalles wat gevolgd, de laatste jaren een pak minder aanwezig omdat ik meer buiten ben geweest en meer in het wildwaterkajak-wereldje ben gezogen. Intussen: wildwaterkajakinstructeur (VTS), cursussen internationaal gaan volgen (bezig met BCU-5), Praktijk-Lector voor kajak op de hogeschool, docent in verschillende cursussen waar ik anderen opleid om hen te leren lesgeven.

Zodus, indien er interesse is, kan je me gerust contacteren (liefst via mail: servaestimmerman@gmail.com) en dan is er van binnenshuis uit veel mogelijk zonder verveeld te zitten met cursusdata van buitenlandse bedrijven die niet altijd passen kwa datum of telkens snel volzet zijn.

Wildwaterpistes zijn er zeker in de omgeving (hohenlimburg, Metz, Arras, DWD, Mava, Erft, Sault Brenaz, Saint Pierre De Boeuf) en veel verder heb je uiteraard ook massa’s optie’s.

Zo, dat was mijn eerste post ūüôā

groeten,

Servaes

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Bedankt Servaes voor het aanbod!

Ik heb zo het gevoel dat we daar zeker eens gebruik van gaan maken ūüôā

WidW
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Een impressie met video van een dag packraftcursus op de wildwaterbaan in Markkleeberg is te vinden op ons weblog.

Fred en Charissa

Servaes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Voor mensen die mogelijks nog op korte tijd willen beslissen: Morgen gaat er een groep (van ongeveer 15/20tal mensen) naar Arras om er te trainen, er zijn nog plaatsen in de auto(s) en vermits een packraft nu niet zoveel ruimte inneems, zou je gerust meekunnen.

Bij interesse kan je me gerust mailen of bellen (+32494072485). Baan is gereserveerd van 11u tot 14u.

groeten,

Servaes

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.