HOME FORUM Tussen pot en pint Wijziging Start to hike & techniekrubriek

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hallo iedereen,

In een poging wat extra structuur te brengen in de informatie en dubbels te vermijden zijn er wat wijzigingen gebeurd:

• Op de pagina ‘start to hike’ geven we een korte intro in het hiken.
    • Alle inhoudelijke informatie uit de start to hike is verschoven en samengenomen met de rubriek ’techniek’ die extra ingedeeld is.
    • Omdat het menu nogal zwaar werd, hebben de ‘speciale dossiers’ een aparte rubriek gekregen.

Uiteraard wordt achter de schermen verder continu gewerkt aan nieuwe artikels en pagina’s. Maar ik wil alvast eens peilen wat jullie van de verandering vinden, en wat jullie nog missen of wat beter kan.

mtbbart
    Moderator
    Aantal berichten: 16

Hallo,

Het lijkt me zeker een verbetering. Eén tip : achter de log-in knop moet ik nog altijd te ver zoeken, ik zou die prominent en bovenaan de belangrijkste pagina’s zetten.

Succes met de verdere uitbouw van de website !

Bart.

thijsdejonghe
    Deelnemer
    Aantal berichten: 11

Hoi Debbie,

Goed dat de site blijft verbeteren!

’t Is wel zo dat er al te veel hoofdrubrieken waren.  Normaal gezien mag je maximum 7 (liefst zelfs maar 5) hoofdlinks hebben in het menu. Zeven items in een oogopslag is ongeveer wat de gemiddelde mens kan onthouden. (zoek “maximum menu items usability” in google en je krijgt meer uitleg)

Enkele mogelijkheden:

• De home pagina is volgens mij geen populaire pagina, en er staat al een link op het logo. Veel websites hebben geen home knop maar gebruiken enkel het logo om terug naar de startpagina te gaan. Misschien zou je ook wat meer inhoud kunnen zetten op de homepagina, want momenteel toont deze niet zo veel. Een link naar ‘start to hike’ op de homepagina zou misschien ook niet slecht zijn.
    • Start to hike zou je onder ‘speciale dossiers’ steken + een link leggen op de homepagina dus.
    • Agenda lijkt me niet zo belangrijk voor de meeste bezoekers, dus dat zou ik persoonlijk meer naar achter plaatsen. Zeker ná Forum.
    • Europa, Wereld en Techniek zijn eigenlijk ook Dossiers. Misschien is het beter om dus één knop ‘Dossiers’ te hebben. Deze kan dan linken naar een echte pagina. In deze pagina kan je dan de links tonen naar techniek,  speciale dossiers, wereld, europa,…
      Het menu onder Europa is al vrij lang en dat zal er waarschijnlijk niet op verbeteren. Daarom zou ik de dossiers pagina maken met daarin alle links. Het lange menu mag wel blijven hoor, maar dit is soms niet zo handig op kleinere schermen.
    • Links kan misschien zelfs ook onder dossiers.
    • (Deel je reiservaring moet niet in het menu denk ik, als je dit in de rechterbalk kan zetten, onder het nieuwsbrief formuliertje bvb. Contact en achter de schermen kan in de footer.)

Als dat te drastisch is, kan misschien Europa en Wereld onder een hoofditem ‘gebieden’.

Groetjes,
    Thijs

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Thijs, je noemt enkele goede punten, maar ik zou “Start to Hike” niet wegsteken, want volgens mij is dat de bezieling van deze site. Het aanzetten van mensen om te hiken.

Sterker nog, ik zou Start to hike verplaatsen naar de voorpagina (home dus). Het logo volstaat inderdaad als link naar home.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Bedankt voor de tips. ’t Is altijd wat een afweging tussen een eenvoudig menu enerzijds en toch wat structuur hebben in de info anderzijds. Ik bekijk alles eens met Steve.

Ik noteer alvast ‘start to hike’ als homepagina. Vaste pagina’s als ‘agenda’ en ‘interactie’ niet meer in het hoofdmenu maar verwerkt in vb. zijbalk. Landenpagina’s op één pagina ‘gebieden’, die suggestie hadden we ook al van Maarten gekregen. Een kaartje waarop je kan doorklikken lijkt me het meest handige. Eens zien wat de mogelijkheden zijn, al zal dat misschien wat zoeken zijn.

Voorlopig zie ik ’techniek’, ‘speciale dossiers’ en ‘links’ als apart item bestaan. Eén pagina ‘dossiers’ vind ik een beetje te veel het containergevoel. 🙂 Maar we denken daar nog eens over na.

Bedankt voor de suggesties, we horen graag ook nog andere meningen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.