HOME FORUM Materiaal en techniek West Highland Way, wat met kleren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Eind augustus/begin september gaan mijn vriend en ik de West Highland Way wandelen, en hopelijk wildkamperen langs de hele route. (Behalve langs Loch Lomond.)

Ik heb nog nooit zo’n dergelijke route gewandeld maar we hebben een tijdje geleden wat gerief hier in Belgie uitgetest en een weekendje gaan wandelen.

Ik had wel wat vragen omtrent de benodige kleding, en hoopte dat iemand jullie hier ervaring mee zou hebben. We zijn 12 dagen in Schotland en zullen ongeveer 10 dagen wandelen (Liever wat meer op het gemak dan halverwege opgeven 🙂
    Ik had vooral wat vragen over de benodigde hoeveelheid. 1 tshirt werkt, maar ik vermoed dat dit na 12 dagen niet erg appetijtelijk meer zal zijn. 2 tshirts, 1 wassen & drogen en 1 ondertussen aandoen is ook een optie, maar ik weet niet in welke mate dat mogelijk is in het Schotse regenachtige weer?
    Hetzelfde probleem heb ik met ondergoed. 12 stuks ondergoed is een hele hoop, maar om hygieneredens zou ik toch liefst iedere dag een proper paar aandoen.

Misschien ben ik mij te veel zorgen aan het maken over een paar honderd gram, maar ze tellen wel snel op. (En aangezien het gerief ik leen al in veel geval niet erg lichtgewicht is, bv de rugzak weegt 2.5 kg, wil ik wel zorgen dat het wandelen nog aangenaam is. Ik ben ook niet bereid om duur gerief te kopen als ik niet 100% weet of het hiken wel echt iets voor mij is.)

Hopelijk heeft iemand hier ervaring die hij/zij wil delen 🙂

erph
    Deelnemer
    Aantal berichten: 55

Bio afbreekbare zeep, 2 paar stapkousen, 2 onderbroeken, al de rest ÊÊn stuk.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ik herinner me nog dat ik de WHW met mijn zus wandelde en ze op na 15 kilometer half haar rugzak heeft leeg gemaakt bij een vuilbak 🙂 Misschien kan je het wildkamperen afwisselen met campings en daar wat wassen. Zo deden wij het in de tijd. Als je 10 dagen hebt kan je volgens mij ook wel makkelijk eens een uur of twee blijven plakken ergens om je was te doen en drogen.

Alles hangt inderdaad ook wat af van het weer, wij hadden heel veel regen en het was constant vochtig. Moeilijk om kleding te drogen in die omstandigheden. Verder ben ik het eens met Erph,  zeep, 2 paar kousen, paar onderbroeken en voor de rest van elk laagje ÊÊn stuk.

LouiseDck
    Deelnemer

Bedankt voor de informatie! We hebben sowieso bioafbreekbare zeep bij, en als het meerdere dagen na elkaar regent is het ook weinig nuttig om droge kleding aan te trekken 🙂 Ik zal hopen op een beetje wind en zon 🙂

Iets anders wat ik me afvroeg, we hebben geen waterfilter. In hoeverre is dat een probleem? We vermoeden dat we wel minstens dagelijks ergens een huis of iets dergelijks zullen tegenkomen om daar onze watervoorraad aan te vullen, maar ik weet niet of dit klopt en online heb ik er nog maar weinig over gevonden.

Ik had gehoord dat het ok kan zijn om van snel stromende bergriviertjes water te drinken, maar ik zou liever niet helemaal daarop aangewezen zijn 🙂

Bedankt voor de link naar de paklijsten en naar de blog, het is zeer handig!

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Je kan wat micropur forte meenemen voor het geval dat.
    Weet dat aan de WHW een stoet van mensen loopt, ik weet niet of de huizen blij zijn met elke 5 minuten een hiker die om water komt vragen…

LouiseDck
    Deelnemer

Dat is een zeer goed punt, ik zal zorgen voor waterfiltertabletten.

Bedankt allemaal voor de zeer nuttige info 🙂 Het helpt veel om de vragen voor die eerste trektocht op te lossen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.