HOME FORUM Wandelgebieden West Highland Way – Beginner hulp nodig

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Ah leuk!

Wegens een verschil in dagen verlof met mijn vriendin en standaard reisvrienden ga ik eens alleen hiken met de hond.
    Ik heb al wat ervaring maar het zou de eerste keer alleen zijn.
    Daarom dat ik aan de WHW dacht, navigeren op jezelf is plots toch maar heel alleen 🙂 Dus een goed aangegeven route leek mij wel fijn dat ik daar die eerste keer niet over moet denken.

Ik hoopte in mei te gaan want mijn knie gaat nog niet in orde zijn van een vorige hike in april. Naar het schijnt is dit de meest populaire maand. Vermits ik koude of overgebleven sneeuw niet erg vind dacht ik vroeg te gaan om de midges te mijden maar blijkbaar ben ik niet de enige die dat denkt dan.

Iemand wat ervaring met hoe druk ik dit dan mag verwachten in mei?

Het is niet voor te overnachten want dit doe ik in de tent in het wild en ik was van plan de eerste etappe te verlengen zodat ik altijd voorloop (al slaap ik uit vaak dus veel voorlopen gaat het niet zijn) op de mensen die in de dorpen slapen.

Mijn andere probleem is het rugzakgewicht. Met de vorige winterhike zat ik op 15 kg met eten (zonder water) maar nu heb ik alleen al het materiaal bij + het eten van de hond en zijn matje.
    Vermits ik toch met de auto tot daar ga dacht ik halverwege wat eten van mij en de hond te droppen in een dorpje.
    Of zou ik hier beter zo een aflever service even voor contacteren? Iemand met voedselpaketten achterlaten ervaring?

ellynedp
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

dag iedereen

Over 3 dagen gaan mijn vriend ik de West Highland Way wandelen, maar (vanwege een betere uitkomst met uren van treinen en bussen naar het vliegveld) stappen we de route van Fort William terug naar Milngavie. Is het wandelpad goed aangeduid? + zijn er in Glasgow/Fort William mogelijkheden een kaart te kopen van de route?

Dankuwel!!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ik ben het eens met Ivo, leuker om een tocht op te bouwen met mooiere landschappen elke dag. Heb de WHW enkele jaren geleden gelopen maar zou hem nooit in omgekeerde richting doen, we kwamen ook zo goed als niemand tegen die het wel deden. Komt nog bij dat als je met het volk mee loopt veel minder wandelaars zal tegen komen dan wanneer je tegen de richting loopt.

UPDATE: blijkbaar heb ik per ongeluk jou post aangepast i.p.v. een nieuwe post te schrijven. Mijn excuses Ivo.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.