HOME FORUM Materiaal en techniek welke trekking tent

Tags: 

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

In 2011 een Lightwave Trek XT gekocht want ik vond die Hillebergs toen echt wel te duur.

Veel plezier van gehad.

In 2017 toch een Hilleberg (Nallo 3 GT) aangeschaft. 3 persoons ipv 2 bij de Lightwave maar toch zelfde gewicht (3 kilo, excl. footprint van 600 g). Afwerking is van een ongeziene kwaliteit en de tent zit boordevol slimme details – je moet het zien om het te geloven.

Don’t go for second best… .

dorine
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Aantal maanden geleden, mijn 1 persoons tent gekocht. Een highlander 1.4 kg. Vandaag opgezet in de huiskamer, nu kom ik er achter, dat ik mijn rugzak niet kwijt kan en bij slecht weer niet binnen kan koken. (Beginners fout). Nu zit ik te denken om een 2pers tent te kopen voor 1 pers, is dat handig?

stijncaubergs
    Deelnemer

Als je per fiets reist is dat zeker te overwegen Dorine. Het beetje extra gewicht weegt dan niet op tegen het extra comfort. Voor wandelaars is de keuze minder evident want als je alles op je rug moet dragen dan telt elke gram.

Als je bij slecht weer in de tent wilt koken dan is een “vestibule” erg praktisch. Bij Hilleberg zijn dat de modellen met “GT” in de naam (voorbeeld : Nallo 2 GT). De Hilleberg Anjan 2 GT (voor twee personen, mét vestibule) is nóg lichter : twee kilo ongeveer.

Minder duur, maar wat zwaarder zijn de tentjes van Lightwave. De modellen met “XT” in de modelnaam hebben zo’n fameuze vestibule. Misschien is de Lightwave T20 trail XT wel iets voor jou… ?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Er zijn ook 1-persoonstentjes die wat ruimer zijn van vestibule. Ik raad om de tentenshows in het voorjaar af te wachten (typisch in de maand april) om de tenten in het echt te zien.

stijncaubergs
    Deelnemer

Voor solotochtjes gebruik ik een Vaude Hogan SUL. Bedoeld voor 1 à 2 personen. Heel geschikt voor de solotrekker, je rugzak kan langs je slaapmatje liggen. Ook prima voor wandelaars want slechts 1,3 kilo. Maar je kan er niet in koken… .

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.