HOME FORUM Materiaal en techniek Welk tentje?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Hallo,
    Ik ben nieuw in hiking, dus ik heb nog wel wat aankopen te doen.
    Een eerste belangrijke vraag lijkt mij welke tent ik moet aanschaffen. De bedoeling zou zijn om samen met mijn broer meerdaagse trektochten te gaan doen. Opbouwen: eerst binnenland, daarna wat verder weg.
    Ik zoek dus een 2 persoons trektentje, bij voorkeur niet te duur en liefst met een luifeltje waar je kan onder zitten bij regen.
    Hebben jullie tips?
    alvast bedankt.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Kan je nergens geen tent lenen?
    Andere ‘uitprobeer optie’: huur een trekkerstentje. Er zijn een paar buitensportzaken (bv K2 in Antwerpen) die dit doen.
    Verder zou ik de tweedehandsmarkt afschuimen op zoek naar goede deals.
    Natuurlijk zijn er goedkopere nieuwe tenten te vinden maar echt duurzaam zijn die meestal niet.
    Paar minuten aan het zoeken geweest.
    Op het eerste zicht lijkt
    http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/tenten/overige-tenten/helsport-stjernetind-2-158655707.html?qq=tent&start=35 wel overeen te komen met jouw wensen.
    Afgaand op een internetwinkel blijkbaar een tentje dat in de uitverkoop zit.
    http://www.outdoorfair.de/p-en-64-stjernetind-2-sale-price-save-40-discontinued-model.aspx?VariantID=89
    Nu is “een luifeltje waar je onder kan zitten bij regen” wel een luxe die toch wat nadelen heeft. Het maakt het ontwerp ruimer dan nodig en vangt hij bv veel meer wind dan een minimalistischer tentje.
    Ik denk dat velen onder ons bij slecht weer in de slaapzak kruipen ipv onder het luifeltje te gaan zitten.
    Ruimte om de rugzak op te bergen of een plekje om te kunnen koken is wel handig. Hou dit laatste veilig. Benzinebranders bv zijn hier geen optie.
    Benieuwd wat het uiteindelijk is geworden en hoe de eerste tochten zijn bevallen.

mimal
    Bijdrager