HOME FORUM Materiaal en techniek Weersverwachting op je Delorme Inreach

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Voor mensen die een Delorme Inreach bezitten is er nu een dienst beschikbaar waarbij je nu op trektocht een weersverwachting kan opvragen met je Inreach voor je locatie (of zelf te bepalen locatie) door gewoonweg een bericht te verzenden met je Inreach met een specifieke code naar het emailadres wx2inreach@gmail.com. Verdere instructies vind je hier. De dienst is gratis.

Weersverwachtingen voor een niet-VS locatie komt standaard van forecast.io, maar je kan ook kiezen voor mountain-forecast.com welke meestal een beter resultaat geeft in bergachtig terrein.

Voorbeeld van een verwachting voor de Botrange van forecast.io en mountain-forecast.com.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

en hoe goed zijn die voorspellingen ?

wim_depondt
    Deelnemer
    Aantal berichten: 65

Heel interessant & nuttig weetje – ik wist niet dat de dienst nu ook de weersverwachtingen buiten de VS kan verzenden.┬áBedankt Joery!

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Met een update van mijn inreach een “app” meegekregen voor weersvoorspelingen “powered by Forecast”. Ik vind er echter online niets over terug, ook niet op de site van delorme.

Heeft iemand al zicht op de kwaliteit en verhouding tot bovenvernoemde wx2?

Zelf ben ik er nog niet aan uit hoeveel berichten ik moet betalen voor een weather-update via deze app. Op de app staat de tekst (Basic) “Cost: 1 msg from plan.”, maar zelf heb ik de indruk dat het mij telkens 2 berichten kost?
    Is er iemand die er al meer ervaring mee heeft?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Sven,

ik zie dat WX2 eergisteren een update heeft geplaats en dit vergelijkt met de nieuwe delorme functie.

Bij delorme: http://www.inreachdelorme.com/product-info/inreach-weather.php

Maar zelf zero ervaring ermee

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Wij hebben de wx optie gebruikt in Patagonia afgelopen februari-maart en zijn daar zeer tevreden van. 90% accurate voorspellingen tot 3 dagen vooruit, de rest negeren en minimum om de 2 dagen een update vragen.

Zeer blij met deze vrijwilligers-optie van die programeur!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.