HOME FORUM Tussen pot en pint Website upgrade 2014

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Sinds enkele dagen zijn we bezig geweest met de website up te graden naar een betere structuur en layout. We waren voornamelijk op zoek naar een betere layouttechnische integratie van het forum. Daarnaast willen we ook dat de site compatibel is met mobiele apparaten zoals iPad en tablet.
    Een belangrijk compromis die we wel moesten maken in de menustructuur is dat we slechts 2 niveaus diep kunnen gaan, waardoor wandelgebieden naar onder is verhuisd.

Het framework is getest in:

– firefox (recente versies)
    – google chrome (recente versies)
    – safari (recente versies)
    – internet explorer (IE9, IE10 en IE11) => hier is op te merken dat de site niet compatibel is met IE9 (dus gelieve je browser up te daten naar recente versie anders zijn er onvoorspelbare weergave problemen zichtbaar)

Getest op volgende hardware:

– PC (Windows 7)
    – iPad

Graag hadden we van jullie gehoord wat jullie niet goed vinden en op welke apparaten of browsers je problemen ondervindt.

Bedankt!

steve
    Sleutelbeheerder

Sommige gebruikers op oudere windows platforms (pre Windows XP SP3, 2008) kunnen problemen ondervinden met dit framework.

Ook oudere browsers zoals alles voor Internet Explorer 9 en oudere versies van Firefox en Google Chrome kunnen problemen geven. Gelieve daarom uw browsers up te daten!

De voornaamste reden waarom we dus voor dit nieuw platform hebben gekozen:

– 100% responsive theme framework, wat betekent dat het compatibel is met mobiele apparaten zoals tablets, iPad, iPhone, Android-platforms,…

– exclusieve community integratie wat betekent dat onze website een probleemloos community website kan worden met volwaardig en goed leesbaar forum

– theme source code wordt door een wordpress ontwikkelaar onderhouden en upgedate

– het theme framework is compatibel met de Nederlandse taal

Ik ben op zoek naar Android gebruikers die hun bevindingen hier kunnen posten.

Bedankt!

JanE
    Deelnemer
    Aantal berichten: 36

Alles tot hiertoe perfect op mijn android HTC

chaplain
    Deelnemer
    Aantal berichten: 20

Ik heb de site getest met Safari 7.0.1. Alles werkt naar behoren.

Groeten

Bram

rudi
    Deelnemer
    Aantal berichten: 52

samsung galaxy s4 android ook vlekkeloos

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

ik ben hier al even actief en heb een opmerking. Over het algemeen is het leuk dat de website visueel wat gepimpt is, en aangepast voor mobiel gebruik, maar ik vind het forum nogal onoverzichtelijk geworden. Wat ik vooral mis, is een duidelijk zicht op de verstreken tijd tot de laatste bijdrage. Een beetje zoals hier onderaan dus (nieuwe antwoorden), maar dan bij elke forumtopic en elke groep (bv materiaal, of tussen pot en pint) iets in de trant van “3 hours, 26 minuten geleden”. zo was het vroeger, en dat werkte voor mij heel goed om alles dagelijks op te volgen.

Groeten,

Sven

steve
    Sleutelbeheerder

Verandering is altijd e beetje ambetant 😉

Vroeger stond er op de forum overzichtspagina het uur van verstrijken. Nu moet je klein beetje moeite doen en met je muis hooveren boven het klok-symbool en dan komt dit tevoorschijn. Hetzelfde binnen de deelforums.

Binnen een topic zelf moet je op details klikken. En nogmaals op details om dit te doen verdwijnen. Maar eigenlijk is dat niet belangrijk daar aangezien je het op de overzichtspagina te zien krijgt.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ik deel de mening van Sven.
    De vorige lay-out van het forum was overzichtelijker
    om verse reacties uit te filteren.

steve
    Sleutelbeheerder

Dus eigenlijk is dat even overzichtelijk, want de topics staan altijd gerangschikt volgens laatst gewijzigd. Efkes hooveren over de klok en je ziet wanneer.

Ik kan de lijst onderaan ook nog uitbreiden van 3 naar 5 of zelfs 10, zodat je zeker niks mist.

Ok? Of niet ok?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Helaas is het technisch voorlopig niet mogelijk om het forum er anders te laten uitzien. Het blijft wat zoeken en sleutelen aan de lay-out.

steve
    Sleutelbeheerder

Vroeger zag je trouwens ook niet wat er verandert was sinds je laatste bezoek. Je moest zelf in je kopke bijhouden hoe lang het geleden was dat je de vorige keer was langsgeweest en zo zien wat je nog niet had gelezen. Er werd niks gehighlight.

De meeste forumbezoekers interesseert het niet hoe lang geleden iets is upgedate, als ze maar weten dat het upgedate is.

Dat is niet verandert nu. Het blijft van nieuw naar oud gerangschikt volgens laatste bijdrage. Het enige wat verandert is, is dat je nu met je muis over een klokje moet bewegen indien die tijd jou interesseert.

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Debbekes, mits kennis van css en/of php is dat perfect mogelijk.

Steve, dat is jouw eigen visie, niet noodzakelijk die van iedereen. Zowel, dan ben ik benieuwd naar je bronnen, dan leer ik weer iets bij.

In de marge, een mouse-over bestaat niet op mobiele toestellen.

steve
    Sleutelbeheerder

Sven we bekijken wat mogelijk is. Begrijp dat al dit gebeuren een hobbyproject is. Maar er wordt aan gewerkt en alle tips zijn welkom hier of via het contactformulier.  Dus je feedback wordt ferm geapprecieerd.

Je hebt gelijk dat mouse-over niet werkt op mobiel. We zoeken een oplossing!

steve
    Sleutelbeheerder

Bij de volgende update van ons thema framework komt het kloksymbool klikbaar voor mobiele gebruikers, zodat die ook probleemloos de freshness kunnen zien. Dat heeft de developper me beloofd.

Luuk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 83

Allereerst goed dat jullie actief met de site bezig zijn, overstap naar responsive is ook erg fijn. Echter zijn er ook wat zaken die niet beter zijn geworden. Sommige zaken lijken misschien overdreven maar dat komt misschien omdat ik een webdeveloper ben, zie het als opbouwende kritiek, ik probeer te helpen en niet de boel af te zeiken, overigens zijn wij Nederlanders daar wel altijd erg goed in 😉

– Het forum overzicht is niet duidelijk, waarom zou je hier foto’s willen zien? Ik wil hier snel zien waar het om draait, ik wil alles in 1 oogopslag zien, en ik moet nu toch scrollen. Dit is niet nodig als er geen afbeeldingen zijn.
    – Het topic overzicht binnen een forum; de koppen zijn veel te groot en zoals eerder vermeld ik zie geen tijden van wijziging
    – Wat ik echt mis, is een lijst van actieve topics, uit alle subfora
    – Het verplaatsen van de wandelgebieden is niet gewenst. Om meerdere redenen; het is prima mogelijk om een submenu van een submenu te maken. (technisch gezien, of het verstandig is, is een 2de). Daarnaast, denk ik dat veel mensen deze over het hoofd gaan zien, want wat onderaan staat is meestal ‘minder interessant’. Een oplossing zou kunnen zijn, minder menuitems, of items samen gaan voegen (start to hike kan bijvoorbeeld onder techniek) en zo kan je wie en contact ook combineren.

Ik hou het even hierbij, en ben best bereid om verder te helpen als dat gewenst is. Ik wil wil je zeker niet ontmoedigen maar vooral aanmoedigen om door te gaan, geen verandering is ook niet goed 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.