HOME FORUM Materiaal en techniek Wat met muggen bij een tarp?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Op 1 of andere manier ja …

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Permanent ? Want ik neem aan dat je die tarp ook wilt kunnen gebruiken waar er geen gaas nodig is ?

fiestaboyke
    Deelnemer

Neen, hoeft niet permanent te zijn he, dmv klittenband ofzo …

Woubeir
    Deelnemer

Kan je proberen.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ik heb een bivakzak voor onder mijn tarp. Aan het hoofd heb ik heb volledig in muggengaas laten maken i.p.v. een klein venster (maar dat is een persoonlijke keuze). Weinig gewicht, slaapzak en matje blijven proper en geen last van muggen.

Woubeir
    Deelnemer

@caersbart

gebruik je dat ook als je een week op een vaste plaats staat ?

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

@Woubeir Ik ben veel te onrustig om een week op één plaats te blijven 🙂 Nee, ik gebruik mijn tarp enkel op doorgaande tochten met elke avond een nieuwe slaapplaats. Mijn tent trouwens ook (die gebruik ik enkel in gebieden met schommelende weersomstandigheden of als we met twee of drie zijn). Als het weer het toe laat zet ik de tarp niet op en gebruik ik enkel de bivak. Ben heel tevreden over de tarp samen met de bivakzak maar heb wel heel lang getwijfeld. Bivakzak, bathtub, bathub met inner net, enkel grondzeil,…

Woubeir
    Deelnemer

Natuurlijk, maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat er een immens verschil is tussen dag na dag op een andere slaapplaats aan komen na een wandeldag en vaste kampeerplek hebben gedurende dagen/weken. Als je bij dat laatste nog eens een luie dag aan de tent hebt, heb je eigenlijk dan heel de dag bescherming tegen muggen nodig.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hallo Mr. X,

’t Is altijd plezanter om iemand met zijn voornaam aan te spreken, maar het zij nu zo. Ik heb inderdaad gemerkt dat er dit jaar precies meer muggen aan het rondzwermen zijn en dat onder een tarp slapen niet zo ideaal is. In het hooggebergte zijn ze gelukkig heel wat minder actief, maar in onze Ardennen dus wel, en vermoedelijk ook aan het Balatonmeer…

Enfin, er zijn diverse opties:

• De tarp thuislaten en een tent meenemen met binnentent.
    • De tarp meenemen maar extra bescherming voorzien door een extra inner tent die vooral bestaat uit gaat vb. een klamboe die je los kan kopen in een buitensportzaak, een iets meer geavanceerde ‘mesh binnentent’ zoals ze die bij Ookworks maken voor de Trailstar van Mountain Laurel Designs ofwel een bivakzak met gaas.

Ikzelf gebruik deze bivakzak van MLD waarbij ik voor de optie ‘All net hoody’ gegaan ben. Via een draadje aan het hoofdeinde kan je de bivakzak wat hoger hangen zodat de mesh op een 10-15tal centimeter van je hoofd hangt. Het is iets warmer als je de bivakzak volledig moet dichtritsen dan als je het kan openlaten maar ik ben heel tevreden over het ‘ademvermogen’, ik heb geen beklemmend gevoel. Uiteraard rits ik enkel de bivakzak dicht als het echt nodig is.

Groeten,

Debbie

Woubeir
    Deelnemer

@Debbie

ik denk dat al die oplossingen te duur gaan zijn voor de TS.

fiestaboyke
    Deelnemer

@Woubeir

Idd, is allemaal wat teveel geld vind ik voor die paar keer dat ik het mss nodig ga hebben 😉 Zal wel gewoon mijn grotere tent meenemen en zo mijn plan trekken 🙂

Woubeir
    Deelnemer

en welke is die grotere tent ?

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Een klamboe kost niet zoveel geld volgens mij, mits wat bricolage krijg je dat wel onder een tarp opgehangen, je kan je matje op de uiteinden erop leggen en zo fixeren of op een andere manier. Maar een tent zal het handigste zijn.

Woubeir
    Deelnemer

Dat is waar, maar als dat zo’n klamboe is als hier thuis, dan wil je daar niet heel de dag in vertoeven. En de kans dat je dat eens gaat doen, is reëel.

Vincent
    Deelnemer
    Aantal berichten: 31

Ik heb niet alle reacties gelezen maar als je nu begint met dagelijks Vitamine B complex te nemen zal je veel minder muggenbeten hebben. Het is een beproefd recept. Er bestaan ook Vitamine B patches maar ik kan daarvan mijn eigen geur niet meer verdragen. Google het maar. Dagelijks Vitamine B en ipv 30 beten zal je er maar 10 hebben ;).

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.