HOME FORUM Materiaal en techniek Wat met muggen bij een tarp?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Ik vertrek in Augustus voor een weekje naar het balatonmeer in Hongarije en de bedoeling was gewoon in een tentje. Nu ben ik de afgelopen dagen naar de Ardennen geweest en heb me soms toch geërgerd aan de beperkte plaats die ik heb in m’n tentje … Wat aan het praten geweest met m’n broertje die daar ook zat en zei dat hij nog een tarp moest gaan halen om als schaduwdoek aan zijn camionette te kunnen hangen. Toen ik daarnet thuis kwam, al direct eens gaan opzoeken waar zoiets te kopen enz, vele ideetjes opgedaan om het eigenlijk zelf ook te kunnen gebruiken en lijkt me ook “frisser” doordat je het zo kan opstellen dat er wind door gaat …. echter blijft één nadeel mij serieus tegen houden … Wat met MUGGEN?????? Want heb gelezen dat er op die plaats een het water veel zijn en met wat pech waar we kamperen ook … Hoe doen jullie dat dan? Want heb wel geen zin om mij heel de verlof te ergeren aan muggenbeten :p

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

https://www.youtube.com/watch?v=dSsAEWkmBFU

En als dat niet mocht lukken, dan zijn er nog muskietennetjes en antimuggenmiddeltjes. Ik gebruik graag Smidge tegen muggen, knutten en teken. Maar geloof me, je niet ergeren en accepteren dat ze er nu eenmaal zijn, werkt het beste!

Succes!
    Jennes, http://www.voetsporen.nl

FrankB
    Deelnemer
    Aantal berichten: 231

Als er veel muggen vliegen zijn steken niet te vermijden. Maar 50 jeukende muggenbulten op je lichaam erger (krab) ik me meer aan dan een klein tentje…
    Een optie is ook om gewoon een grotere tent te kopen met afzonderlijk opzetbare binnentent (van grotendeels muskietengaas – dat zijn de lichtste tenten om mee te nemen en bij regen gooi je het buitendoek erover heen). Blijft dat je bij koken en ‘buiten zitten’ gestoken wordt.
    Overigens vind ik steekvliegen nog irritanter dan muggen (behalve als je letterlijk door de zwermen muggen loopt, zoals in Lapland). Maar daar heb je meer bij het wandelen last van, niet bij het slapen.
    Ik maak mijn eigen olie/zalf ipv beet of smidge. Helpt wat…
    Teken zijn een ander verhaal, die brengen gevaarlijke ziektes over. Net zoals muggen dat in Azië en elders doen. Voor teken ben ik bang… voor wat Europese muggenbeten niet.

FrankB
    Deelnemer

ps
    Als je een slaapzak over je heen trekt hoef je alleen nog maar de rest in te smeren…. al kan dat gezoem om je hoofd heen je nog steeds uit je slaap houden 😉 Bij het (after)dinner maar gewoon een lange broek dragen…. en de muggen blijven wegslaan van je (uitrustende) blote voeten in slippers….

FrankB
    Deelnemer

En als je bij het wandelen niet gestoken/ geteekt wil worden is een lange sportbroek met elastische onderkant een aanrader… maar niet mijn ding bij lekker weer….

FrankB
    Deelnemer

ps
    Een probleem bij teken is, Dat ze niet altijd zichtbaar opgezwollen aanwezig zijn geweest. Een klein teekje, die zich net heeft ingegraven met zijn kaken, en die je weg krabt omdat het jeukt kan al net zo een fatale gevolgen hebben. Zonder dat je in de gaten hebt wat dat rode plekje n paar dagen later betekent…
    Muggen vallen hierbij in het niet.
    Wie beweert dat die snelle teken niet je slaapzak kunnen inkruipen, als je op je grondzeiltje in het gras ligt?

FrankB
    Deelnemer

pps
    Muggen en teken hebben gemeen, dat ze met name ook bij vochtige plekken met riet en gras floreren…
    toen ik laatst door een rietplas liep, werd ik letterlijk besprongen door gemiddeld 3 teken bij iedere stap…. ongelofelijk…

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Hoe wil je die tarp gebruiken ? Elke dag opzetten bij het ronddtrekken of éenmaal in een basiscamp/op een camping ? En hoe ga je naar daar ?

fiestaboyke
    Deelnemer

Neen, we trekken met de auto naar Hongarije en zetten daar onze tent/tarp op voor een weekje.

Woubeir
    Deelnemer

Is dan eigenlijk een tent als deze geen optie: https://nl.decathlon.be/arpenaz-family-52-id_8330635.html ?

fiestaboyke
    Deelnemer

Wow nee, dat is zeker geen optie … Veel te duur voor die paar keer dat ik het maar ga gebruiken. Ga ook wel eens met de motor op weekend naar zee ofzo dus moet zo compact mogelijk zijn … Daarom dat, toen ik de afbeeldingen van verschillende tarpen zag, hier aan dacht … Een zeiltje, 2 stokken en een touw 😀

Woubeir
    Deelnemer

Wat voor tentje gebruiken jullie nu ?

fiestaboyke
    Deelnemer
    fiestaboyke
    Deelnemer

Als ik nu deze gebruik http://www.isurvive.nl/epages/63102780.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/63102780/Products/10006 en ik ga naar de doe het zelf en koop wat vliegengaas om er rond te doen, zou dat ook niet wat helpen? 😀

Woubeir
    Deelnemer

Je maakt dat gaas dan aan de tarp vast ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.