HOME FORUM Tussen pot en pint Wat mag er in de ruimbagage

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Hallo,

Daar ik niet zo veel ervaring heb met vliegreizen had ik de volgende vraag. Wat mag er in de ruimbagage voor een vliegreis richting Schotland? Is het mogelijk om gascartouches voor een vuurtje mee te nemen? Of voedsel? Wat mag zeker niet?……………

Filip

KevinP87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

Gascartouches zal zeker niet mogen 🙂 Voedsel normaal geen probleem.

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Gas inderdaad niet, voedsel is zoals gezegd geen probleem. Lithiumbatterijen durven ze ook moeilijk over doen, best navragen bij de maatschappij waarmee je vliegt.

Claeske
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Klaas , bedoel je zoiets als een powerbank? Want die neem ik zeker mee. Op de site van Ryanair vind ik het volgende.

<span style=”color: #2e2e2e; font-family: Roboto;”>You can carry a maximum of two spare lithium ion batteries in carry-on baggage and these must be individually protected to prevent short circuits.   Battery terminals must be either recessed or packaged so as to prevent contact with metal objects including terminals of other batteries.</span>

Dus als ik het goed begrijp mag je een powerbank wel meenemen in de handbagage.

Bedankt voor de tip Klaas!

bjodes
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 56

Hallo Filip,

Altijd informatie van vliegtuigmaatschappij nakijken want durft onderling nogal te verschillen.

Wat overal zeker niet mag is het meenemen van gas of benzine voor kookvuurtjes.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.