HOME FORUM Materiaal en techniek Wassen van outdoorjas

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 51

Hoe kan ik het beste mijn North face jas wassen? Hij ruikt al een tijdje erg naar zweet en ik krijg het er niet uit door hem buiten te hangen voor een tijd. Moet ik gebruik maken van een duur product dat de laag waterproof maakt en wast tergelijk of zijn andere wasmiddelen even goed?

Luuk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 83

Ik ben geen expert maar volgens mij is wasmiddel met enige vorm van wasverzachter, killing voor je sportkleding, dus dit moet je sowieso niet gebruiken.

Van Grangers of Nikwax hebben ze speciale wasmiddelen, en ook re-proofers zoals deze: Grangers XT Proofer

Je hebt ook wasmiddel en reproofer in een product, alleen heb ik hier iets mindere ervaringen mee.
    Zelf gebruik eerst deze en vervolgens de XT Proofer

Jurgen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8

Ik volg altijd filmpje en na 4 jaar misbruik is mijn jas nog altijd waterdicht en stinkt niet.

Jurgen
    Deelnemer
    Aantal berichten: 8
    Lucius1988
    Deelnemer
    Aantal berichten: 51

Luuk, waar koop je deze producten dan?
    Merci voor de tips! 🙂

Luuk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 83

Graag gedaan.
    Bij de meeste outdoorzaken (en sommige sportzaken) kan je deze producten wel krijgen, denk aan Bever, AS Adventure, online bestellen kan meestal ook wel bij deze winkels.

massimo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 183

Ik weet niet of je inmiddels al gewassen hebt…

Deze producten verkopen ze ook bij de ANWB winkel. Ik gebruik dezelfde combinatie als Luuk. Dit werkt perfect voor mijn gore tex motorpak. Vaak wassen is bij een membraan verstandig, dan blijft het ademend vermogen optimaal.

Maar als ik mij niet vergis hebben mijn vriendin en ik dezelfde jas als jij, namelijk de North Face Tri-Climate jacket waar bij aankoop meteen een inritsbare fleece in zat. Bij deze jassen is wassen volgens mij minder verstandig, aangezien de hyvent laminering hier al gauw onder lijdt.

Zelf heb ik de schouders op deze jassen na enkele tochten al niet meer kunnen redden met de XT proofer, het water trekt er rap doorheen.

Herken jij dit probleem? Heb jij betere ervaringen na het wassen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.