HOME FORUM Tussen pot en pint wandelschoenen voor hallux valgus voeten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Dag allen,

Na 2 paar Scarpa Ladakh’s versleten te hebben op 10 jaar zonder ook maar een blaar, wou ik mij opnieuw dezelfde schoenen kopen. Maar deze blijken niet meer te bestaan met lederen binnenvoering. Welke suggesties van B/C of C schoenen met lederen binnenvoering hebben jullie voor iemand met ‘kromme voeten’ (hallux valgus)? Bedankt voor jullie tips.

Werner

William
    Deelnemer
    Aantal berichten: 9

Werner,

heb een paar oude scarpa’s ,met lederen binnenvoering, maat 42.5 , staan die ik niet meer kan aandoen omwille van hallux rigidus !

als ze voor jou zouden passen mag je ze zo hebben.

groeten van een “grote teen” lotgenoot,

william

Werner
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Dag William,

Bedankt voor je aanbod. Maar mijn schoenmaat is 43,5. Ik heb ondertussen Scarpa Kinesis Pro’s met lederen binnenvoering (zie: http://www.scarpa.net/en/kinesis-pro-gtx.html) gekocht. In de winkel voelden ze alvast zeer goed aan mijn voeten. Ik had mijn oude schoenen mee om te vergelijken.

Werner

Kasper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Ik merk het bericht wat laat op. Ik heb dit bepaald ervaring met het Hallux gamma schoenen van Hanwag. Maar ik heb de Yukon en de Alaska serie en hier ben ik enorm tevreden van. Mijn vriendin heeft ook héél moeilijke voeten en nu na jaren heeft ze eindelijk eens de Hanwag Tatras gepast. En hier loopt ze gek genoeg geen blaren in. Normaal heeft zij hier bij de kleinste wandeling al last van. Dus wie weet als je scarpas nog eens versleten zijn.

Hier heb je een link naar het gamma Hallux schoen van Hanwag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.