HOME FORUM Wandelgebieden Wandeling begin mei

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Hallo,

Iemand suggesties voor een korte drie-daagse trip (zou woensdagmiddag kunnen vertrekken en zondagavond terug thuis moeten zijn) begin mei (OLH Hemelvaart). Mijn centen hou ik voor eind juni naar Zweden te gaan (deel Kungsleden), dus iets waar ik met de auto geraak om de kosten te drukken, max 800 km., mag natuurlijk dichterbij.

Ik hou van mooie landschappen en wat afwisseling. Alpen lijkt me wat te vroeg op het jaar (of zie ik dat verkeerd?)

Groetjes Bart

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Begin mei ligt er nog veel sneeuw in de Alpen. De Vogezen, Jura zijn wel al sneeuwvrij. Ook de Vooralpen op lagere hoogtes (1000-1500m) zijn al bewandelbaar.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Persoonlijk zou ik voor zo’n korte periode nooit ver weg gaan
    maar ergens in de eigen Ardennen. De Vogezen is een voor de hand
    liggende bestemming. Het OLH hemelvaart WE zou voor de bekende
    plaatsen wel eens druk kunnen zijn maar verder door de variatie
    van open landschap op de cretes en de beukenbossen, de meertjes
    en her en der een hut wel een kort bij gebied met voldoende
    afwisseling onderweg.

https://flic.kr/s/aHsiDeeGqV

caersbart
    Sleutelbeheerder

hey Ivo en Debbie,

bedankt voor de tips. De Vogezen zien er inderdaad heel tof uit, nog nooit gedaan. Ga ik eens verder bekijken. Heb via deze site inderdaad ook nog toffe routes gevonden in de Ardennen en Luxemburg, iets dichterbij.

Tips mogen blijven komen natuurlijk.

Blij dat ik deze site tegen gekomen ben. Na enkele jaren inactiviteit, kinderen enz., heb ik mijn oude wandelmicrobe terug te pakken 🙂

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Dag Bart,

In een ander topic schrijf je dat je de WHW pittig maar doenbaar vond. Misschien is het daarom een beter idee eerst hier in de Ardennen een pittige tocht te maken, voordat je naar de Vogezen trekt. Begin mei kan het nog flink koud zijn op de crêtes (harde wind, winterse neerslag), maar evengoed maak je kans op stralende zon… Waarschijnlijk heb je in de Ardennen iets gematigder weer.

Google eens op LEE trail, Eisleck trail, Mullerthal trail (allen Luxemburg), of GR57, GR16 (vooral de omgeving van Bouillon en meer naar het westen) of de “ronde van Spa” voor pittige tochten in de Ardennen.

Op http://www.trekkings.be vind je zeer uitgebreide verslagen.

caersbart
    Sleutelbeheerder

hey Arvid,

‘Pittig maar doenbaar’ was eerder in reply naar een 18-jarig meisje dat de tocht wou doen. Ik vond 150 km in de striemende regen zevn dagen wel pittig 🙂 Zelf ben ik wel geoefend in wat zwaarder werk met rugzak. Dus dat moet wel lukken.

Eisleck trail en Mullerthal trail heb ik ook juist bekeken (super al de verslagen die ik hier kan vinden) en lijken me ook leuk voor een korte trip. De Ardennen heb ik zo vaak gedaan (het blijft mooi natuurlijk) dat ik graag even over de grens piep. Bedankt voor de tips!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.