HOME FORUM Wandelgebieden wandelgebied in februari? (zonder sneeuw)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hoi,

ik ben op zoek naar een gebied waar het in februari aangenaam wandelen is (>5° C), bergachtig en waar geen sneeuw ligt op de (lagere) wandelroutes. Bijkomende vereiste is dat het gebied met de auto te bereiken is.

In februari zal ik nl. 6 maand zwanger zijn, maar willen we er wel nog even tussenuit. Omdat ik sneeuwschoenstappen niet zie zitten in die toestand (kan meevallen, kan ook tegenslaan, probleem is dat ik nu niet weet hoe ik me dan zal voelen), zoeken we dus een gebied (liefst bergachtig) waar je medium stevige dagtochten kan maken zonder sneeuwschoenen nodig te hebben. We willen ons niet vastpinnen met vluchten, vandaar een gebied dat met de auto te bereiken is.

Ik kan me voorstellen dat zoiets wel te vinden moet zijn in de vooralpen of de lagere Pyreneëen of in andere delen van Frankrijk, maar heb geen enkele ervaring met die gebieden in februari dus kan niet goed inschatten waar je in die periode kan wandelen zonder in de sneeuw te zitten.

alle tips zijn welkom!

bergkonijn
    Deelnemer
    Aantal berichten: 190

De Ardennen? Dat kan je van hier inschatten of er sneeuw ligt. Het weer in februari is nu niet echt te voorspellen.
    Languedoc in Frankrijk? Niet echt hoge bergen maar in september ziet het er zo uit: https://www.flickr.com/photos/themountainrabbit/albums/72157626189600220

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.