HOME FORUM Wandelgebieden Wandelen in de buurt van Edinburgh

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Vrij plots ben ik binnenkort in Edinburgh en heb ik een goeie 7 dagen vrij om te wandelen.
    Op het eerste zicht denk ik aan een rondje in de cairngorms of ergens rond de cape wrath trail, maar misschien hebben jullie nog betere ideeën? Ik hoor ze graag!

Feit is dat ik niet veel tijd heb om mij voor te bereiden, en mij wel zal redden met het ter plekke bedenken van een route m.b.v. kaart, kompas en mijn eigen gemoedstoestand, zoals ik het in februari ook in de vercors heb gedaan. Heel op het gemak wat rondzwerven dus.

Ik plan mijn mid mee te nemen, maar kom er nu achter dat mijn bug net (sea2summit nano net) mogelijk niet fijnmazig genoeg is om de fameuze midges buiten te houden. Idem voor mijn head net. Ik heb niet veel zin om hier proefondervindelijk achter te komen, iemand die tips heeft of mij op weg kan helpen?

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Sven,

veel kan ik je niet helpen qua midges ed

Ik zag laatste een gasbrander opzetstuk om muggentabletten op te warmen. Zal ook wel gaan met een theelichtje oid. Kan misschien helpen om in de tent te gebruiken.

je mag altijd mijn kaarten op komen halen. Misschien het weer afwachten en dan beslissen en bij goed weer hier en daar op een top gaan slapen. Assynt is een mooie hoek, wel wat ver van edinburgh maar als de omstandigheden goed zijn denk ik dat een bivak op Suilven onvergetelijk gaat zijn. (zie ook foto van joery https://dzjow.files.wordpress.com/2014/05/pomd1967.jpg

aanvulling: nog wat prenten/suggesties op http://www.alexnail.com/blog/tag/scotland/, vervoer naar de noordpunt:http://www.inverness-durness-highland-bike-bus.co.uk/

Sven
    Deelnemer

Ivo,

Goede tips en nuttige links. Prachtige foto’s ook weer. Via facebook ook nuttige tips gekregen van Kasper.
    Ik heb inmiddels een bus geboekt naar Ullapool, en kijk nu zowel naar Assynt als naar de omgeving van Fisherfield forest (Loch Maree – An Taellach). Ik zoek nog hoe ik de twee gebieden met elkaar ga linken. Of misschien moet ik gewoon een keuze maken tussen die twee.

Sven
    Deelnemer

Ondertussen ben ik terug. Ik heb beide gebieden gedaan, en heb ze gelinkt met packraft. Al is er wel één packraftlink (via de kust) weggevallen door tegenwind. Een verslag zal volgen. Vertrekplaats was Poolewe, om te eindigen in Lochinver.

Wat betreft de midges, dat was enorm meegevallen. Soms als ik stilstond was er een groepje van een tiental midges dat mij wist te vinden na evenveel minuten. Dat kriebelt gewoon een beetje. Eerst deed ik een headnet op dat ik ter plekke gekocht had (schots merk), maar al gauw bleek alles simpel opgelost met gewoon wat Smidge op te doen als ze me gevonden hadden. In de tent (single skin) kwamen ze niet, wat te maken zou kunnen hebben met de sod cloth. De Silvertip was een prima shelter voor deze trip.

Sven
    Deelnemer
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.