HOME FORUM Wandelgebieden Waarheen begin mei?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Gedag!

Ik heb vanaf 6 mei tem 17 mei de tijd om nog eens een meerdaagse wandeltocht te doen.

Wat ik graag zou willen doen:

• +-6 dagen wandeling
    • Bij voorkeur met tent of onbemande hutten
    • “afgelegen” is een pluspunt
    • zelfvoorzienend

Ik heb op het forum gezocht op het woord “mei” en teruggelezen tot 2015 daar heb ik uit geleerd dat:

• Hooggebergte is niet het best idee.
    • Veel mensen stellen de Schotland/Ierland/Wales voor. Maar deze zou ik gezien de bereikbaarheid later vaker willen doen met het vrouwtje.
    • Sierra Nevada zou een goede optie zijn?

Is er iemand van jullie die reeds een prachtige tocht heeft gemaakt begin mei bij met voldoende uitdaging? Ik ben zeer graag in de bergen dus moesten er tips zijn waar het begin mei wel goed wandelen is, zeker welkom.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mooie dag,

Toob

rudi
    Deelnemer
    Aantal berichten: 52

Bekijk de video’s eens op refugiopoqueira…vergeet niet dat je daar vaak boven de 3000m zal stappen, begin mei mss mogelijk net na de sneeuw maar kan ook nog zwaar tegenvallen

heb de siërra Nevada crossing oost west ook op de agenda staan, maar zal eerder september / oktober zijn

Jef Dr
    Deelnemer
    Aantal berichten: 61

vorig jaar eerste helft mei 6d gestapt op de alta via de monte liguri.  Zoek die eens op.  Geen last van sneeuw, zeker niet van volk.  Amper logement op de track zelf, dus tentje mee.  Water was wat moeilijker.

Gevlogen op Milaan en dan trein naar Genua.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Vogezen of cevennes?

Met wat planning is het daar rustig wandelen. Helaas soms op wat bredere paden dan in de “echte” bergen.

of suggestie van Joery: tour des monges?

https://forum.hikingadvisor.be/forum/search/tour+des+monges/

Met openbaar vervoer echter een lastige om te bereiken. De kaarten heb ik nog steeds in huis maar nog niets mee gedaan.

Toob
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Alvast vriendelijk bedankt voor bovenstaande suggesties!

Ga ze bekijken en proberen een keuze te maken dat ik mijn toch nog deftig kan voorbereiden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.