HOME FORUM Wandelgebieden Waar trekken in maart

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Ik ben juist afgestudeerd en zou graag nog rap eens op reis gaan voor ik begin te werken. De reis zou dus wss ergens tussen nu en mei vallen.
    Ik zou het liefst gaan naar ergens waar het redelijk weer is, veilig aangezien ik eventueel alleen zou gaan en niet te duur. Ik zou het liefst slapen op campings en hostels of eventueel wildkamperen.

Momenteel leek La Gomera mij zeer geschikt, maar ik vind niet direct veel goede wandelinformatie voor meerdaagse trekking. Misschien kennen jullie andere leuke bestemmingen of hebben jullie tips of reisverhalen die mij kunnen helpen?

Ik heb ook juist gezien dat er info over La palma te vinden is op deze site dus die moet ik ook eens grondig doornemen, iemand die beide eilanden kan vergelijken?

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Bekijk eens de GR-paden op de Canarische Eilanden. Dit zijn de GR130, 131, 132, 133, 134, 135. Elk eiland, behalve El Hierro en Fuerteventura, hebben hun eigen GR-pad. En dan heb je de GR131 die elk eiland doorsteekt. Het stuk GR131 op la Palma is daarvan het meest bekende.

Voorts zou ik zeggen GR221 op Mallorca, Mare e Monti op Corsica, E4 op Kreta en uiteraard de Lycian Way in Turkije waar de de periode ook perfect is.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Eens zien wat reisorganisaties aanbieden geeft ook wat handvaten
    in de zoektocht naar een wandelgebied.
    Zie bv het programma van te voet
    Waarschijnlijk minder droog en zonnig dan de Canarische eilanden maar de cevennen is ook een mogelijk gebied in het voorjaar
    Kijk ook eens op de landenpagina op deze site. (Daar staat ook een wat ouder verslag van de gr221.)

berreman
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Alle GR’s aan de Middellandse zee. De Provence, de Lycian Way Turkije.

In Corsica kan er op de Monti nog wel wat sneeuw liggen.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Als het eerder over april/mei gaat is Groot-Brittannië ook erg geschikt. Dan ben je nog voor het midgets-seizoen. In maart kan het wel nog guur zijn, het hangt wat af van de condities. De meest bekende route is de West Highland Way in Schotland, maar er zijn ook andere mooie meerdaagse tochten: Pennine Way (Noord-England), Pembrokshire Coast Path (Wales), Wicklow Way (Ierland).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.