HOME FORUM Materiaal en techniek Waar rugzakken passen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Ik zou een nieuwe rugzak moeten kopen. De vorige heeft vele jaren gediend, maar is ondertussen te groot, te zwaar en tot op de draad versleten. In welke winkels in België, Nederland of Duitsland is de keuze het allergrootst?

Dank!

Jennes
    Deelnemer
    Aantal berichten: 37

In de lente heb ik nog een nieuwe rugzak gekocht, nadat ik afscheid genomen had van de vorige die 25 jaar trouw heeft gediend en nu door mijn zoon wordt gebruikt. Ik schat dat ie nog zeker 25 jaar meegaat…

Ik had me voorgenomen om eerst naar Beversport in Den Haag te gaan, en daarna naar Zwerfkei in Woerden met de gedachte dat ik dan de grootste zaken (in Nederland) te pakken zou hebben met de meeste keuze en de beste expertise in huis. Ik kwam niet verder dan Beversport in Den Haag om reeds te slagen!

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Op de pagina https://forum.hikingadvisor.be/buitensportzaken/ vind je een overzicht van buitensportzaken in België en Nederland, en enkele uit het buitenland.

Globetrotter.de in Duitsland en Au Vieux Campeur in Frankrijk zijn bij ons de bekendste “grote” winkels in het buitenland. Zo’n omvang hebben we niet in Vlaanderen. Ik heb nog niet alle winkels in Vlaanderen bezocht, maar de K2 in Antwerpen is volgens mij toch één van de grootste. Wat niet betekent dat je daar noodzakelijk je gading moet en kan vinden. Elke winkel kiest uiteindelijk welke merken en modellen hij in stock neemt en welke niet. Ze beslissen op basis van objectieve criteria maar ook op basis van persoonlijk aanvoelen. Het aanbod kan dus verschillen tussen winkels. Ik vind het daarom altijd nuttig om diverse winkels te bezoeken en rugzakken uit te testen (met gewicht in). In speciaalzaken (met uitzondering van meer algemene sportwinkels zoals Decathlon) mag dat geen enkel probleem opleveren.

Liz
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Outdoor XL in Barendrecht (vlakbij Rotterdam) heeft ook een ruim assortiment. Succes!

DaemonAngel
    Deelnemer
    Aantal berichten: 186

Normaal heb je bij K2, AS Adventure en bij Bever al wel een keuze die groot genoeg is en die toch wel de best beoordeelde rugzakken bevat.

Je kan ook rondkijken op het internet (cfr outdoorgearlab) naar reviews en dan zoeken waar ze deze hebben.

De Gregory hebben ze bij AS en in korting en daar kan je passen met gewichten en testen op de trappen en het bruggetje dus ik vond dit wel goed.

toon
    Deelnemer
    Aantal berichten: 136

Vele winkels verkopen hun matjes, maar in welke winkel kan ik de rugzakken van Exped proberen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.