HOME FORUM Stel jezelf voor Voorstellen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo, van de andere kant van de grens, Nederlandse. Eigenlijk ben ik een fietser, maar door een schouderblessure gaat dat niet meer. Nu heb ik het plan opgevat om dan maar naar Santiago te lopen. Bedoeling was om met een wandelkar te gaan lopen maar dat werd een fiasco, dus nu met een rugzak. Ben al van noord Nederland naar Maastricht gelopen met een totaal ongeschikte rugzak en wil eigenlijk dit jaar nog een deel van de route lopen. Spullen die ik destijds voor mijn fietsvakanties heb aangeschaft zijn allemaal te zwaar. Ben nu een wandeluitrusting bij elkaar aan het scharrelen. Probeer onder de 10 kg blijven (ex. eten en drinken) en wil door Frankrijk heen perse een tentje, mat en slaapzak mee. Bezoek het forum vooral voor tips en adviezen.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Niessina,

Vriendelijk van jouw om hier eens voorbij te wandelen. Ik heb de draadjes op hiking-site wat gevolgd die je hebt geplaatst om via de gedachten van anderen je eigen uitrusting te verzamelen. Hopelijk helpen ze om jouw blik in een goede richting te sturen.  Je kan ook hier eens snuffelen binnen de artikels die zijn geschreven. In die zin pak je het goed aan. Uiteindelijk leer je nog het meest door gewoon te vertrekken en te leren vanuit eigen ervaring. (Van noord nederland tot maastricht is ook al een flink eind) Doordat je je lange tocht opsplitst in hapklare brokken gaan je vaardigheden er alleen maar op vooruit gaan en echt gevaarlijk terrein kunnen we het hier niet noemen. Eens een meerdaagse lopen met een groep kan ook waardevol zijn om af te kijken hoe anderen het aanpakken. Tot zover wat algemene gedachten (en toemaatje )om je verder ook nog ‘welkom’ te heten en tegelijk een goede reis te wensen.

Die “totaal ongeschikte rugzak”: heb je het dan over de wandelkar?

Niessina
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Dankjewel. Doe ik idd veel lezen over wat er al gezegd is aangaande materialen. Nee, die rugzak was een ‘krijgertje’ van de Nijmeegse 4daagse van mijn man. Hij zou mij na 2 dagen de wandelkar nabrengen. Dat ging totaal niet, kar werkte niet naar behoren (was een omgebouwde fietskar). Waardoor ik alles wat ik dacht nodig te hebben maar in de rugzak heb gestopt die ik uit nood bij me droeg en mijn tocht heb voortgezet. Hij vond het een slecht plan, maar ik wilde niet opgeven na 2 dagen en ben dus doorgelopen na mijn einddoel. Wandelkar staat inmiddels bij een nieuwe eigenaar en ik heb besloten om toch met een rugzak te gaan lopen omdat het wel ging met mijn schouders.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Ik kreeg net een heel benauwd gevoel toen ik las dat je voor een osprey tempest (40?)wil gaan (en misschien al hebt gekocht).
    Je koopt best je rugzak nadat je al je gerief verzameld hebt om te vermijden dat hij mogelijk te krap is.(en past met alle gerief erin, dus op gewicht)
    Hopelijk loop je niet van de klaver naar de biezen en heb je hem goed gepast. Ik lees dat je een schouder letsel hebt. Zorg er voor dat de rugzak de juiste ruglengte heeft ander moet je toch meer gewicht op de schouders dragen dan mogelijk goed is. Zie bv filmpje

Hoe goed ze ook haar best doet om de rugzak te bespreken, met alle labels er nog aan is hij vermoedelijk niet in de praktijk uitgetest. Als je wat later in het filmpje haar met de rugzak op ziet moet je opvallen dat hij eigenlijk niet de juiste rugmaat heeft en ze de schouders niet kan ontlasten met de loadlifters.
    zie https://forum.hikingadvisor.be/forum/topic/rugzak-kiezen/ voor wat meer uitleg.
    Kijk even op de site van osprey om je verder te informeren
    https://www.osprey.com/images/sizing/sizing-women-kids.png
    Mogelijk is je rug te lang voor een tempest en moet je overschakelen op een ander type, soms zelfs een mannenmodel aan moet schaffen
    https://www.osprey.com/images/sizing/sizing-mens-unisex.png
    Er staat een algemeen artikel klaar dat binnenkort wordt gepubliceerd om een handvat te geven bij aankoop.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.