HOME FORUM Tussen pot en pint Voor de rappe…(beslissers)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Voor het familieverlof begint een klein venster om zelf nog iets te ondernemen.
    Maandag, dinsdag en woensdag wat ruimte. Ik trek maandag vroeg in de ochtend naar de Ardennen zonder al te veel gerief om nog eens flink en lang door te stappen. Beetje in de stijl zoals hier.
    Kans dat ik terug op de GR57 ga lopen/gewoon omdat ik daar de topo van heb maar als ik de kaart van de Escapardenne Eisleck Trail nog kan vast krijgen wordt het die misschien.
    Ik wil alvast niet teveel tijd spenderen aan het turen op de kaart vandaar dat ik kies voor een gemarkeerde route. Terug buiten kunnen zijn,de sfeer die hoort bij de overgang van de dag in de nacht en de komst van het licht onder het zeil.
    Het is alweer veel te lang geleden
    Als er iemand mee wil die eens stevig door wil stappen stuur mij maar een mail om een en ander concreet te maken.
    Ivo

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

En, hoe is het geweest? Een eerste indruk? Geen problemen gekend met de route te volgen?

ivovm
    Sleutelbeheerder

Gewoon op de GR57 gebleven en een stuk gelopen wat ik al kende. Geen tijd meer gevonden om de kaart van de Escapardenne Eisleck Trail op te gaan halen.
    Bedoeling was vooral een trainingstochtje en om nog eens te ervaren hoe het is om buiten te slapen.
    Even het plan om wat langzamer te lopen en om nog wat te oefenen in het maken van een video maar eenmaal onderweg had ik er geen zin in om wat scenes vast te leggen en ben ik gewoon blijven lopen.
    7 liter water meegesleept en nog wat oud toerbrood uit de diepvries (wat nog amper te eten was) -als brandstof.
    Maandag met de eerste bus vanuit Zoersel en verder met de trein naar Melreux.
    De ‘summer deals’ van de nmbs maken dat het maar 8 euro kost.
    Doorgelopen naar ‘Maboge plage’ waar ik mij stiekem heb neergelegd.
    De volgende dag heb ik er iets na 13u een eind aan gebreid toen ik in Houffalize aan kwam. Met wat moeite een lift gevonden tot Gouvy om nog dezelfde dag thuis te kunnen zijn.
    Ik hoop voor mezelf dat begin september een boeiender verhaal zal worden geschreven daar in de Pyreneeën.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Sinds april nog niet veel bewogen.
    Volgende week terug enkele dagen vrij.
    Het plan is om nu wel, met de Eisleck kaart in bezit, het traject
    Kautenbach-La Roche af te leggen.
    (er is inmiddels wel al een verlenging vanaf Ettelbruck tot Kautenbach)
    Beetje in de sfeer van het eerste bericht.
    Ik ga met openbaar vervoer. Kom op dinsdag middag aan en ik plan om donderdag de bus van 13:15u of 14:45u te halen in La Roche richting Marloie station.
    Dat betekent opnieuw een stevige tocht te worden om die 104 km te overbruggen.
    Gelukkig zijn de dagen op hun langst.
    Voor wie niet vies is van een inspanning om in deze korte tijd dit pad ook te ervaren moet mij maar een mail sturen.

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Verdorie, net terug van eenzelfde ‘snelheidswandeling’ langs de Müllerthal. Anders: erg graag.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Ik geef volgende vervoers link mee voor toekomstige wandelaars over dit grensoverschrijdende pad.
    Het kan in sommige gevallen toch wat geld besparen.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Samen met Toon het pad binnen de tijd afgewerkt.
    Met twee uur vertraging omdat we op een haar na de laatste overstap in Luik hadden gemist.
    Er zat binnen onze tocht ook een heel stomme misser in zodat we een lus van twee uur hebben gelopen.
    De eerste dag hebben we net voor Clervaux onze tent opgeslagen. De tweede dag voorbij Moulin de Rensiwez aan een schuilhut met uitzichtpunt
    Met de beperkte (vergelijkende) ervaring die ik heb over onze GR-paden vond ik heel de route erg goed uitgewerkt, het landschap gevarieerd. Het weinige asfalt is een plus.
    Om ten volle te genieten onderweg kan het tempo best wat naar beneden.
    Deze route lijkt mij een heel goede opstap voor mensen die hun eerste ervaringen op willen doen als het gaat over meerdaagse trekkings. Mogelijkheden genoeg om met respect voor de natuur een bivak te maken. Onderweg zijn we de bivakzone bij Houffalize voorbijgekomen. Omwille van het dubbel gebruik als picknick,BBQ zone stond er wel een vuilbak.

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Voor de toekomstige wandelaars van de escapardenne-eisleck trail, hierbij ook een kleine insteek van mij;

ik deed de trail in 4 dagen, in de omgekeerde richting. Vanaf dag 3 heb ik flink gas moeten bijgeven, want er was voor mij geen optie om er 5 dagen van te maken. Dat ging helaas ten koste van het genieten, het werd sporten.

Meevaller was dat ik, aankomende in luxemburg (kautenbach) aan de automaat een treinticket kon kopen naar Gouvy voor 12,20 euro, om dan met ingevulde railpas verder te sporen. Ik hoefde dus niet uit te stappen.

Prachtig pad inderdaad, en zeer rustig.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Juist is juist,

Nu ik nav de reactie van Sven de eigen bijdrage nog eens lees merk ik dat ik niet alles heb verteld.
    Vanaf Le Cheslé hebben we, om de bus te halen, en de extra kilometers te compenseren, de gr57 gevolgd tot de rijksweg langs de ourthe.
    Tot Berismenil zijn we niet geweest.
    Verder is misschien goed om weten dat, strikt gezien, met een railpas je eigenlijk niet tot een grensstation mag sporen.
    Het waarom van deze beperking is mij niet duidelijk. Wie weet het wel?
    De conducteur vroeg ons wel toen hij zag dat we Gouvy hadden ingevuld of we nog verder reden en heeft het ticket tot Kautenbach ook afgestempeld.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Van de NMBS-site:
    Grenspunt
    Het begrip ‘grenspunt’ wordt gebruikt voor de tarifering van de vervoerbewijzen. In een grenspunt kunnen reizigers nooit in- of uitstappen. De grenspunten zijn : Roosendaal-grens, Visé-Frontière, Aachen-Süd-Grenze, Gouvy-Frontière, Sterpenich-Frontière, Jeumont-Frontière, Quévy-Frontière, Blandain-Frontière, Tourcoing-Frontière.

En Gouvy  is dus niet Gouvy-Frontière.

ivovm
    Sleutelbeheerder

OK,
    zo simpel is het dus.
    Zit ik iedereen aan te manen om minstens zelf
    eerst te zoeken voor een vraag te stellen,
    ga ik nu zelf in de fout.

ivovm
    Sleutelbeheerder

21-22-23 juli begeleid ik een bivaktocht voor hikingadvisor.

Die dagen stappen we over het Eisleck pad tussen Kautenbach en Houffalize. Goed voor een 60 tal kilometers. Komende maandag en een deel van dinsdag wil ik het pad even opnieuw gaan verkennen tussen die twee plaatsen. Maandag stijlvroeg met de auto naar Houffalize. Laat daar mijn fiets achter. In Gouvy pak ik de trein naar Kautenbach. Hou er stevig de tred in en maak er een lange dag van om dinsdag bij het eerste ochtendlicht terug op pad te gaan tot houffalize. Dan met de fiets naar Gouvy op de auto op te halen. Dit gaat wel een tocht zijn waar eerder de spieren dan de zintuigen aan het werk zullen zijn. Als er iemand mee wil dan hoor ik het wel. (ivovanmontfort gevolgd door de gmail handel)

Bananeman
    Deelnemer
    Aantal berichten: 29

Heb die Eisleck op 3 – 4 dagen gedaan.. Zondag om 14.00 vertrokken, woensdag om 15.00 op de bus.. Waren toen wel veel omgewaaide bomen en pad soms omgeploegd door tractor.. Momenteel nog altijd virus in mijn bloed, anders graag.. Streek waar de 2 Ourthes samenkomen is toch wel ferm..

ivovm
    Sleutelbeheerder

Ik had mijn programma voor die dagen wat aangepast.

Kort verhaaltje wat ik daar heb uitgespookt.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Vanaf 27 juni 14u ben ik enkele dagen vrij. Ik heb het plan om naar Luxemburg te rijden om de drie lussen van het mullerthal pad aan elkaar te breien tot een één tocht. Terug van plan om er lange dagen van te maken en zo de tijd dat ik er aan wil spenderen kort te houden. Iemand die mee wil en enige doorzetting heeft, zal me wel weten vinden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.