HOME FORUM Stel jezelf voor voila ff kort voorstellen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 21

Hallo ik ben dus Eric 39j uit de kempen (mol) Finley is mijn hond.

Ik lees hier al een tijdje mee op het forum en heb hier al leuke en nuttige dingen gevonden.

Ik heb altijd al van wat avontuur gehouden, ik ben op mijn 20ste begonnen met motorrijden en heb zo een groot deel van europa verkend met het tentje en slaapzak op de motor, vooral in de bergen pyrineeen, franse italiaanse en oostenrijkse alpen dolomieten en tatra gebergte (tjechie en slowakije).

Ik heb winter en zomer gecampeerd met het tentje bij nacht temperaturen van -24 Heksen ketel in solla het bayersche wald tot + 20 faro portugal.

Wegens omstandigheden is het motorrijden op een lager pitje komen te staan en in 2012 heb ik mijn hond finley gekocht, ik ben inmiddels zijn 3de baasje……………… sindsdien ga ik dagelijks een anderhalf uurtje wandelen eerst hier in de buurt en na een tijdje uit verveling en steeds hetzelfde te zien op verplaatsing, momenteel probeer ik wekelijks naar de ardennen te rijden regio spa om daar wandelingen van 15 tot 25km te maken. Hier door is de avonturier in mij terug wakker geworden en heb ik in april een B&B in de vogezen geboekt om van daaruit gedurende 4 dagen dag wandelingen te maken, als dit me goed bevalt dan ben ik van plan om ook kleine trektochten te maken van een 3 dagen om te beginnen, 2slaapzakken en 2 thermarestjes heb ik nog de rest zal ik me moeten aanschaffen. mijne makker Finley gaat uiteraard steeds mee hij is dit gewend en meestal laat ik hem ook gewoon loslopen.

Voila dat is het zo een beetje om mee te beginnen ๐Ÿ™‚

Grtzzzzz

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

Hoi Eric en Finley!

Welkom op HA!

Hier vind je heus wel altijd wat je zoekt!

Kijk ook eens in de “te koop” en weg-geef hoekje topics, staan altijd wel dingen in die je kan gebruiken.

Mocht je ooit ardennen a-la-bivak gaan doen, ik heb al stuk of 10 keer een meerdaagse gedaan en ken de streek persoonlijk ook heel goed, kan je altijd een berichtje sturen voor info, of een topic aanmaken uiteraard!

Welcome to the club!

Gr,

Kenny

eric en finley
    Deelnemer

Hey Kenny alvast bedankt voor de info.
    Ik ben dat eigenlijk wel van plan ja om vanaf mei ofzo in de ardennen eens een meerdaagse te proberen met legaal camperen op bivakplaats of wildcamperen, ik ben geregeld 3 a 4 dagen na elkaar vrij van het werk dus……
    Momenteel ben ik bezig met wat voorbereidingen voor mijn 4 dagen vogezen oa wat routes te zoeken/maken om op gps te zetten, materiaal enz….
    Is mijn 1ste wandel vakantie die ik doe en is dus alles nog wat uitzoeken he.

KennyTheHiker
    Deelnemer
    Aantal berichten: 97

Hoi Eric,

Dat is nu het leukste, het plannen, ik plan alles tot in de puntjes ๐Ÿ™‚

Mei is een hele mooie maand om naar de ardennen te gaan. Maar toch oppassen want ’s avonds kan het er verraderlijk koud zijn! Zeker in de valleien.

En als je graag GR routes loopt in de Ardennen, ik heb de perfecte kaart! Als je wil geef ik je het ISBN nummer door. Is een kaart van enkel de ardennen met oa GR routes.

Ik heb tevens nog een mooie rugzak te koop voor meerdere dagen te trekken ๐Ÿ˜‰

En heb je nog geen tenje, raad ik je de Quechua Quickhiker Ultra Light aan, 2pers, 1,9KG, dubbel en supercompact. Deze kosten ongeveer 150 euro.

Laat maar weten ๐Ÿ™‚

Kenny

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Welkom, Eric en Finley! Leuk om te lezen dat die passie aan het groeien is en dat ook je hond mee kan. Misschien รฉรฉn tip, lijn je hond aanย in natuurreservaten en bij kuddes van koeien of schapen (die vaak bewaakt worden door herdershonden). Zo leven er gemzen in de Vogezen en het is belangrijk dat je hond hen niet te veel opschrikt.

eric en finley
    Deelnemer

Tijdens het wandelen blijft hij steeds in een straal van 10m bij mij, blijft ook op de paden en gaat nooit op de loop of andere dieren achterna.
    Als ik dan toch bij andere dieren of mensen in de buurt kom dan heb ik de hond steeds aangelijnd en dicht bij mij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.