HOME FORUM Wandelgebieden Vogezen Wintertocht voor beginners

Tags: ,

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 26

Ik zocht wat tips voor een 3-4 daagse in de Vogezen. We zouden met 2 eens beginners (wel ervaren trekkers verder) een wintertocht willen doen. Voor het gemak zouden we de eerste keer van hut naar hut willen gaan. Heeft iemand tips voor een leuke route?

Ik vroeg me ook af als je best een gps meeneemt of het makkelijk zonder kan (ik dacht vooral bij slecht weer bijvoorbeeld…)

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Als je hutten bedoeld, mogen het dan ook onbemande hutten zijn? Want die zijn er wel in de Vogezen, vooral in de regio van Bussang – Grand Ballon. Je vindt verslagen van tochten op deze site waar af en toe in zo’n schuilhut geslapen is.

Vorige winter hebben we deze tocht ondernomen waarbij je ook binnen kan overnachten, weliswaar in een auberge, hotel en berghut.

Een GPS kan nuttig zijn als het erg mistig is op de kale hoofdkam, al is kaart en kompas vaak wel voldoende om je weg te vinden.

Linjo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 26

Ik dacht eigenlijk eerder aan bemande hutten, alhoewel een etappe in een onbemande lijkt me ook wel goed. Ik dacht sowieso even te kijken op refuges.info hiervoor. Dank voor de link naar de reisverslagen iig, ik ga er eens naar kijken.

Werner
    Deelnemer
    Aantal berichten: 57

Als je aan een GPS denkt, moet je eens de app OSMAnd+ met de OSM hoogtelijnenplugin overwegen. Voor reguliere wandel- en fietstoepassingen is dat een schitterende GPS-app.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.