HOME FORUM Materiaal en techniek Voeten verzorgen bij natte condities

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 151

Hier is misschien ook een interessante aanpak:

http://andrewskurka.com/2012/minimizing-the-effects-and-aftermath-of-wet-feet/

Zelf heb ik ook weleens meerdere dagen met natte voeten gelopen maar niet zo lang dat het echt pijn ging doen. In mijn ervaring gaan merino wollen sokken niet heel lang mee… Ik heb nu hele dunne Smartwool sokken die zo’n beetje 50% wol en 50% nylon zijn maar weet nog niet hoe lang die mee gaan.

roversmountains
    Bijdrager
    Aantal berichten: 74

Die legerbotinnes zijn enkel bedoeld voor het heel zware Scandinavische werk. Ze hebben een schachthoogte van 20 cm en daar kom je al ver mee. Telkens moeten wisselen voor waadsandalen kost tijd en verweekt ook je veL. Als de combats nieuw zijn , kan je er een kwartier mee in het water staan zonder insijpeling. De meeste mensen hun voeten gaan inderdaad kapot van te vochtige omstandigheden.  Zij die het op trail runners kunnen, mogen zichzelf gelukkig prijzen. En ja, regelmate eens de schoenen vernieuwen…. De Gore-tex gaat inderdaad niet eeuwig mee.

Jennes
    Bijdrager
    Aantal berichten: 37

Laatst nog een week onder zeer natte omstandigheden gelopen (regen, storm, moeras en riviertjes). Oudere schoenen met goretex laten het dan afweten, nieuwere schoenen doen het dan beter. Daarnaast gebruik ik nu standaard in dit soort omstandigheden gaiters (of gamaschen). Daardoor worden de schoenen sowieso niet in z’n geheel zeiknat. Verder gebruik ik merinowol sokken. Deze zijn vochtig aan het einde van de dag, maar niet nat. Als ik de schoenen uittrek, laat ik de sokken nog even aan om de lichaamswarmte gelegenheid te geven de sokken te drogen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.