HOME FORUM Tussen pot en pint verzekerd bergsporten

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 188

–> Opzoekings- en reddingskosten: Bij ongeval of verdwijning in het buitenland, neemt Ethias de opzoekings- en reddingskosten ten laste, tot 6 250,00 euro, taksen inbegrepen.

Dit is dus flut.
    Redding: een helikopter vliegt aan +/- 21 euro/minuut. Daarbij heb je nog eens de piloot en de arts/verpleegkundige hun loon te betalen.
    Opzoeking: Een team van meer dan 10 man moet jou te voet gaan zoeken. Bijvoorbeeld met de lawine sonde om de 10cm een gaatje prikt in de sneeuw.
    Die zesduizend euro vliegt er binnen het uur door.

De helikopter bellen, van de uitvalsbasis naar de berghut vliegen, mij oppikken, naar het hospitaal vliegen en terug naar de uitvalsbasis is over de 3000 euro. Dit was een super eenvoudige redding zonder opzoeking in Oostenrijk een paar jaar terug.

Je hebt eerder een 10-voud van dit bedrag nodig om een beetje verzekerd te zijn.

erph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Ik heb begin 2015 geïnformeerd bij het kbf en de makelaar van de verzekering zelf in Oostenrijk naar de dekking van hun verzekering in arctische gebieden en zij verzekerden mij dat er omstandigheden zijn waarin je wel gedekt bent.

Samengevat:  in de arctische gebieden (Spitsbergen, Groenland) ben je niet verzekerd als je op expeditie gaat, maar geldt de verzekering wel voor georganiseerde treks. Wel enkel S&R en medische kosten/repatriëring, geen rechtsbijstand of aansprakelijkheid.

Een definitie wat een trek is en wat een expeditie, is niet beschikbaar…

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1048

Wegwijzer heeft een handig dossier gemaakt van reisverzekeringen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.