HOME FORUM Materiaal en techniek Versturen van hiking gear naar Shetland.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb eens een vraagje ivm transport van kampeerspullen.

Wij zijn redelijk ‘verliefd’ op Shetland, (net terug van zomerverlof op Fair Isle derde jaar op rij) en vanaf volgend jaar wil ik enkele (haast) onbewoonde eilanden gaan verkennen, telkenmale voor 3- a 4 dagen. Heeft er iemand ervaring met ‘hiking gear’ op voorhand op te sturen naar het buitenland, en met welke organisatie gaat dat dan best (UPS, andere?)

De eilanden waar het over gaat, (bvb Foula en Papa Stour) zijn niet altijd bereikbaar wanneer je wil. Vliegtuigen en bootjes worden te pas en te onpas gecancelled meestal door slechte weersomstandigheden, dus het kan best iets worden van ‘naar’ met vliegtuig, en ’terug’ met boot. Op het vliegtuig zit je met gewichtslimieten. (Ben dit jaar ongelooflijk zeeziek geweest op zo’n klein bootje…)

Het fotogerief dat ik meezeul tijdens mijn reizen is eigenlijk reeds (veel) te zwaar. De gewichtslimiet voor het vliegtuig is 15 Kg. Deze eilanden zijn echter zo klein dat ik het plan heb opgevat om ze te verkennen vanuit een vaste kampplaats, niet te ver van het vliegveld of de haven. Als ik dan ‘alles behalve’ mijn fotogerief zou kunnen opsturen en laten overbrengen met de plaatselijke ferry wordt het leven wat makkelijker 🙂

Bedankt alvast om eventuele ervaringen te delen !

mvg Jan

Arne L.
    Deelnemer
    Aantal berichten: 134

Wat ik wel al heb gedaan is materiaal opsturen naar een postkantoor in Frankrijk. Dit ging vooral over eten en klein materiaal. In Frankrijk is dat vrij simpel, dan schrijf je gewoon ‘POSTE RESTANTE’ onder het adres.

Ik veronderstel dat er in Shetland eenzelfde dienst zal bestaan.

Misschien is het geen slecht idee om ten rade te gaan bij de ‘collega’s’ van Outdoorsmagic, een Brits forum: http://www.outdoorsmagic.com/forum/

Succes alvast!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.