HOME FORUM Materiaal en techniek Verrekijker

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 41

Graag info, tips voor de aanschaf van een verrekijker. Door de grote verscheidenheid zie ik het aanbod niet meer. Iemand een goede verrekijker die hij kan aanprijzen, prijs kwaliteit?

Alvast bedankt

WB

Iris
    Deelnemer
    Aantal berichten: 5

Ben geen expert, maar heb wel een basiskennis. Misschien handig dat je min of meer aangeeft welk budget je eraan wilt besteden. Verder ook handig om te weten of je een lichtgewicht verrekijker zoekt (type compact) of eerder een stevig model. Ik raad alvast een dakkantmodel aan ipv porromodel (steviger). Verder speelt ook mee waarvoor je deze wil gebruiken (vogels – landschappen: eerder grotere vergroting; vlinders, planten: eerder kleinere vergroting zodat je van dichtbij kan scherpstellen).

Zelf heb ik een Nikon Monarch 10×42. Redelijk goeie prijs/kwaliteit. Ik ben nogal slordig en wou geen al te dure verrekijker.

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 41

Ok, bedankt voor de info, het is zowel voor dieren als landschappen, niet echt om close-up maar om iets van ver dichterbij te krijgen. 🙂

Wie heeft er info of gebruikerservaringen van de Canon met beeldstabilisator?

WB

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.