HOME FORUM Hoge Ardennenroute Verharde wegen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Ik heb het stukje van Grupont tot Carlsbourg gelopen op de HA route. Zeker een heel mooie wandeling, maar er werd opvallend vaak voor verharde wegen gekozen waar er volgens de kaart onverharde opties waren.
    Dat verwonderde me wel sterk, aangezien Hiking Advisor in de beschrijving opgeeft voor de meest avontuurlijke weg te kiezen. Hoe komt dit?

Neem bijvoorbeeld kaart 37 (die van schaal 1:15 000), de route volgt zigzaggend de verharde weg (gele en witte weg op de kaart), terwijl er een kortere route gekozen kan worden op onverharde weg (grijze streepjes).

Ik ben benieuwd naar jullie motivatie om toch voor de verharde weg te kiezen?

rudi
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

Hoi Sven, we kijken het na, en ieder voorstel om de route nog aangenamer te maken is vanzelfsprekend heel welkom.

Sven
    Bijdrager
    Aantal berichten: 322

Hoi Rudi, dank voor de reactie, en ik wil daar zeker mee over nadenken, maar misschien hebben een jullie goede reden om soms toch voor de verharde weg te kiezen?
    Dat is dan ook iets waar ik rekening mee moet houden eer ik een voorstel doe.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Hoi Sven,

Als je de topografische kaarten van de hele route bekijkt zijn er inderdaad veel plekken waar je ogenschijnlijk een avontuurlijker traject kunt uitstippelen op onverharde paden en de verharde stroken kunt vermijden. Tijdens het ontwikkelen van de route hebben we enorm veel tijd besteed aan het uitproberen van een hele reeks avontuurlijkere opties, maar veel te vaak zijn we op ofwel afsluitingen, ofwel verbodsborden met verboden toegang of privé terrein gestoten. Soms ging het zelfs maar over een stukje privé terrein van 20m waardoor een hele mooie route voor een officiele wandelroute toch geen optie meer werd.

Het stuk waar jij naar verwijst loopt door het provinciaal domein van Mirwart. Hier mag je in principe enkel over de bewegwijzerde wandelroutes lopen. Vandaar het wat rare traject aldaar. Nu, wat je zelf met de route doet is volledig aan jou. Niemand belet je om een ander traject voor jezelf uit te stippelen en uit te proberen. Moest je zo een beter traject ontdekken dat geen verboden terrein bevat, laat het hier dan zeker weten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.