HOME FORUM Stel jezelf voor Veerle

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Ben van het bouwjaar ’67 van de vorige eeuw en ook pas op mijn 39ste opnieuw (na een scoutsverleden) de stapschoenen en rugzak weer aangetrokken voor een 1ste meerdaagse trekking in Zweden, deel Kungsleden.
    Daarginderachter verliefd geworden op het hoge noorden. Het is scandinavië dat toch opnieuw weer trekt.
    Heb dan ook aantal zomerse trektochten in Zweden, Noorwegen en IJsland achter de rug. Deze winter ook voor het eerst kennis gemaakt met het noorderlicht in Finland en dat smaakt naar meer!

Buiten een trektocht, vooral langs de GR10, in de Pyreneëen, nog maar weinig ervaring met het hooggebergte.

Als voorbereidingstochten dichterbij en gewoon voor het plezier, trek ik (in alle seizoenen) naar dardennen en de hoge venen. Ik trek er graag met een beperkt gelijkgestemd gezelschap op uit, maar vind solohiken ook heel aangenaam. Ik sta af en toe graag eens stil bij de dingen, kilometervreten is dus niet echt mijn ding, al mag de tocht natuurlijk best uitdagend zijn.

Na eerst een paar jaar nodeloos met een zware rugzak rondgehost te hebben, probeer ik nu ook te evolueren naar lichtgewicht hiken.
    Bij voorkeur neem ik ook steeds mijn eigen zelfgedroogd voedsel mee. Lekker eten is tenslotte goed voor de moraal.

Tot ergens onderweg!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Hoi Veerle!

Zeer blij om je ook terug in de virtuele wandelwereld te mogen ontmoeten.

Lighweight! Whooop whoooop!

;-0

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Veerle is voor mij geen onbekend gezicht.
    Ik heb met haar en Joery een wintertocht doorheen Dovrefjell gelopen.
    Die “nodeloos zware rugzak” had ook iets charmant vond ik:
    puzzel denksport boek voor de lege momenten en op het eind van de tocht nog verse kaasblokjes uit de rugzak toveren.
    Ik zal het nooit vergeten.
    Lekker eten is inderdaad heel belangrijk voor de moraal. Zelf besteed ik er weinig aandacht aan maar ook
    Dixie Dansercoer schrijft er iets over neer als hij het over de chocolade heeft die hij meeneemt op zijn pooltochten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.