HOME FORUM Materiaal en techniek UL Rugzak voor zwaardere bepakking

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

In principe was de Blast gewoon de Arc Blast zonder frame (dat je inderdaad zou kunnen verwijderen). Op basis van het gewichtsverschil tussen de Arc Blast en de gewone Blast zou dat frame rond de 90-95 gram wegen.

Barend
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Hier ook een enthousiaste Arc Blast gebruiker. Ik heb hem een jaar of twee en het is nog de enige die ik gebruik. Boven de 15 kg is hij niet echt comfortabel meer, maar daar zou ik dan ook een andere voor gebruiken. Sinds kort kan je hem bestellen met “Adjustable Torso Height and Load Lifter Straps” en dit zou ik zeker doen want op die manier kan je hem nog beter aanpassen aan gewicht. Hij is er in meerdere maten, maar ik zou adviseren om voor de 60ltr te gaan want die weegt maar enkele grammen meer dan de 52ltr en doordat het een rolsluiting heeft maakt dit hem super gebruiksvriendelijk.

Liz
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Nog even een vraagje over de Exped.

Ik vind het zelfs handiger. eenvoudiger, waterresistenter en een makkelijker comprimeerbare rugzak wanneer die ondervuld is.

Hoe zit de rugzak als die ondervuld is? Ik wil misschien ook een lichtere rugzak en zoek iets wat ik zowel kan gebruiken voor een lange tocht meer bevoorrading voor zo’n 10 dagen eten als voor kortere afstanden met minder bevoorrading waarbij de rugzak dan zeker aan de grote kant zal zijn.

3 berichten aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.