HOME FORUM Wandelgebieden Tweedaagse trektocht in de Ardennen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 15

Hallo iedereen,

Mijn vriendin en ik zouden in september-oktober graag een weekendje naar de Ardennen gaan wandelen en ik vroeg me af of jullie soms tips hebben voor een mooie tweedaagse tocht. Bedoeling is om vrijdagavond naar het startpunt te rijden, daar te overnachten en de auto te laten staan, dan zaterdag etappe 1 wandelen naar een volgende B&B/hotel/pension, zondag etappe 2 wandelen en zondagavond met trein (of bus) weer naar ons vertrekpunt, en van daar weer naar huis.

Voorwaarden:

– liefst met de trein (of eventueel met de bus) weer naar ons vertrekpunt geraken

– vrijdag en zaterdag kunnen logeren in een B&B waar honden toegelaten zijn (en die niet peperduur is)

– ’s avonds kunnen eten in de B&B of in een restaurantje vlakbij

– geen superlange of zware etappes (max. 20 km per dag)

– liefst zo veel mogelijk onverharde wegen (we zijn niet zo dol op asfalt)

Alvast bedankt voor de tips! (zowel qua route als qua logies)

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Eisleck trail tussen wilwerwiltz en troisvierges met een overnachting in Clervaux.  Een start vanaf kautenbach zal te pittig zijn.  Alle plaatsen liggen langs de spoorlijn en hebben een station.

Je zou een stacaravan kunnen huren http://www.camping-clervaux.lu/overnachten/camping/louer-mobilhome-deux-personnesverhuur-starcaravan/  evt eten in het stadje.

Mooier kan je niet vinden volgens mij. De goede markeringen maken dat je in principe niet op de kaart hoeft te kijken

water.instead
    Deelnemer

Bedankt voor de tip, Ivo! Dat ziet er inderdaad een mooie tocht uit, precies waar we naar op zoek zijn.

Andere tips voor tweedaagse wandeltochten nog steeds heel welkom!

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Ben het eens met Ivo, langs de spoorlijn Troisvierges en Ettelbrück  zijn verschillende mogelijkheden om een tweedaags te doen en makkelijk te bereiken met het Openbaar vervoer en/of terug te geraken aan je auto.

Mullertal kan eventueel ook interessant zijn. Luswandelingen met genoeg mogelijkheden tot overnachting.

Verder heb ik op mijn website een heel deel voorbeelden van tweedaagse tochten in o.a. de Ardennen.

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

+1 Eisleck Trail
    +1 Mullerthal trail

Dat zullen wel de beste zijn. Mullerthal trail zal wel drukker en toeristischer zijn dan de Eisleck trail maar daarom ook weer toegankelijker.

Andere mogelijkheden vind je op GR 51 en GR 571 langs de spoorweg.

water.instead
    Deelnemer

Dankjewel voor de tips, Bart en Sven. Ik krijg al zin om te vertrekken! 🙂

water.instead
    Deelnemer

Ter info: we hebben afgelopen weekend twee stukjes van de Eisleck Trail gestapt met onze honden en het was echt super! Heel mooie, afwisselende en goed aangeduide route. We hebben er wel een soort dagtochten van gemaakt: we sliepen in ons busje op de camping in Wilwerwiltz en stapten zo van Wilwerwiltz naar Clervaux op dag 1 en van Clervaux naar Troisvierges op dag 2. Terugkeren ging heel makkelijk met de trein.

Nog eens bedankt voor de tips dus!

Sven
    Deelnemer
    Aantal berichten: 322

Fijn om te lezen, water.instead. Blij dat we hebben kunnen helpen bij een leuke trip, en hopelijk smaakt het voor jou naar meer.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Heb onlangs hetzelfde stuk gedaan met mijn twee dochters, met overnachting in Clervaux. Fijn dat je het leuk vond.

patria
    Deelnemer
    Aantal berichten: 38

Fijn dat je een leuke tweedaagse hebt beleefd.

Los van de bovenstaande routes en je ervaring, zorg ik er voor om eerst het OV te nemen tot een vertrekpunt en zo terug te keren naar de plaats waar de auto staat. Anders moet je in weekenden zeker rekening houden met vetrektijden van sporadisch OV (trein/bus) en de bijhorende wachtmomenten en dan zitten te niksen. In mijn situatie maakt het aankomstmoment niet uit. Wil je een extra pauze op je laatste dag omdat je net op die superplek bent, houdt niets je tegen…..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.