HOME FORUM Tussen pot en pint Twee dagen op de gr 57:wil er iemand mee?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Het zal voor de rappe beslissers zijn.
    Donderdagnamiddag 23 augustus spoor ik na mijn werk naar Melreux.
    Loop naar Hotton waar ik ergens overnacht. Het zal dan al donker zijn.
    De volgende twee dagen zal ik een heel stevige inspanning moeten leveren om zaterdagnamidddag/avond in Gouvy te geraken voor een trein terug naar huis.
    Het wordt eens tijd om die luie kont in beweging te brengen
    Pak een minimum aan materiaal mee en zal, als geen regen wordt voorspeld onder de blote hemel slapen.
    Onderschat het niet.
    Het zal vrijdag een lange dag worden om toch al een flink eind op te schieten.
    De topogids leert mij dat Hotton-Gouvy: 87 km is
    http://www.trekkings.be/gr57voorstelling.htm

rudi
    Deelnemer
    Aantal berichten: 52

was mogelijk geweest, maar dat stuk heb ik een paar weken geleden gedaan (van gouvy naar la roche), rest me nog het luxemburgse luik van gouvy tot diekirch te doen, wellicht ergens in oktober – rudi

ivovm
    Sleutelbeheerder

Barvaux-Gouvy heb ik trouwens al eens gelopen.
    De eerste keer dat ik het “concept” trailrunners heb uitgeprobeerd
    De herfst zorgt meestal voor extra charme en zou voor het stuk wat ik nu loop ook beter zijn geweest maar in dit tochtje zal vooral aan conditieopbouw en uithouding zal worden gedaan.
    Op een dergelijke korte tocht binnen dit seizoen gaat het er meestal heel basic aan toe als ik alleen ben. Koken doe ik dan niet en ik leef op toerbrood en muesli.
    Het is al van maart geleden dat ik nog eens heb buiten geslapen.
    Meer dan hoog tijd dus.
    Bedankt voor de reactie

veerle
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 116

Wel Ivo, mocht ik nu mijn petekindje niet op logies hebben waarmee we 2 dagen gaan kamperen,
    kwestie van die jongen al wat klaar te stomen voor de toekomst 🙂 , dan had ik wel met je mee willen ‘lopen’ (daar zou het bijna wel op neergekomen zijn 🙂 ) Al zouden mijn culinaire wensen toch een tikje uitgebreider zijn.
    Het is alweer een tijdje geleden dat ik in die regio was.
    Het lijkt me inderdaad een behoorlijke trainingshike te worden (+/- 80km?)

Weet in elk geval te zeggen hoe het was en veel plezier.

ivovm
    Sleutelbeheerder

Nog een geluk dat ik op donderdag twee uur vroeger kon stoppen op het werk.
    Zo kon ik voor het donker werd nog van Melreux tot het bos voor Waharday lopen.
    De volgende dag kon ik na ongeveer 11 u stappen mijn kamp opslaan bij belvédère aux deux ourthes.
    Bij een van die uitzichtpunten na barrage de nisramont.
    Enkele mooie vlakke plekken met als bonus een bank om op te zitten.
    Vroeg opgestaan in een poging de trein van 14.27 te halen in Gouvy.
    Voorbij Cetturu even een afsteker willen maken door over asfalt naar steinbach te lopen . Helaas de verkeerde asfaltbaan genomen en in Brisy terecht gekomen.
    Er zat dan niet veel anders op dan via rettigny naar Gouvy te lopen.
    Achteraf gezien zou het samen lopen niet evident zijn geweest om een gezamenlijk ritme te vinden.
    Het landschap en de ‘paden’ vond ik niet altijd even boeiend maar misschien mag ik het niet teveel vergelijken met de ‘echte’ bergen. Er zaten ook wel vermakelijke stukken tussen en het doet me altijd iets om al die kruisbeelden en gedenkstenen tegen te komen die in een paar woorden een verhaal vertellen.
    De eekhoorns bespiedt die als echte acrobaten bezig waren met hun trapezewerk als ze zo’n hazelaar onder handen namen. Genoeg stof om er later een klein artikel aan te wijden op m’n blog.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.