HOME FORUM Wandelgebieden Tsjechië – Duitsland – (Slowakije/Polen?)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Ik ben even beginnen zoeken doorheen het forum, maar ik heb niet direct iets gevonden.

Half juli word ik verwacht op een trouwfeest in Zuid-Tsjechië. Graag zou ik in de voorafgaande week nog wel een aantal dagen willen stappen. Ik kwam dan in eerste instantie uit bij Sumava en Bayerischer Wald omdat in die periode de zon wel zijn impact kan hebben en er daar toch veel bossen zijn.

Nu merk ik dat de Tsjechen nog niet veel Engelstalige info voorzien online.

Is er iemand die daar al in de buurt geweest is of die me wat info kan doorgeven? Het idee zou zijn om een 5-tal dagen te stappen met de tent. Dit liefst op een locatie onderweg naar de eindbestemming.

Een alternatief idee zou Zuid-Polen zijn (Zakopane) of de Tatra in Slowakije, maar daar is wel iets meer van te vinden (ook niet heel veel), maar dat zijn ook wel een pak extra kilometers.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Als je niet meteen Nederlandstalige info vindt, zijn wandelmagazines als Op Weg, Op Pad, Bergenmagazine ook een inspiratiebron. Net als brochures van reisorganisaties (check eens hun programma) of googlen.

Enkele links:

Onze Duitslandpagina biedt trouwens veel info over tochten op weg naar Tsjechië o.a. ook klein stuk over Goldsteig.

JanG
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.