HOME FORUM Wandelgebieden Trektocht op autoafstand met een Andes of Himalaya gevoel!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Hallo!

De voorbije jaren hadden waren we nogal straf verwend door trektochten te kunnen doen in de Andes en Azië.  Dit jaar boeken we geen vlucht en willen we eind juli begin augustus het moois op autoafstand gaan opzoeken. We hebben een 16tal dagen de tijd en willen hier graag een tweetal tochten in doen van 5 a 6 dagen. Ik zoek graag zelf informatie op van gebieden maar wil nu toch eens jullie ideeën / inspiratie. Als jullie een idee hebben die aan volgend lijstje (of een deel ervan) voldoet, shoot 🙂

– geen kabelliften te bespeuren

– geen autoweg te bespeuren

– we willen ons tentje meenemen, wildkamperen of op toegelaten plaatsen kamperen

– liefst geen knallers van berghotels passeren.

– enkele witte toppen zien zou zalig zijn, maar niet noodzakelijk

– prachtige natuur

Iemand? 🙂

Merci!

Arne L.
    Bijdrager
    Aantal berichten: 134

Niet bepaald op autoafstand, maar Sarek in Zweden voldoet wel bijna aan je eisen.

Jotunheimen in Noorwegen is een stuk dichter, is dan ook iets minder wild.

Naar het schijnt zijn de Alpen in Slovenië ook iets wilder, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1010

Witte toppen zal lastig worden in het midden van de zomer op dag afstand maar al de rest is wel te regelen…

Er valt wel iets te bedenken in de Pyreneeën. Genoeg meertjes waar je anoniem de nacht door kan brengen. Over het algemeen een stuk rustiger dan in de Alpen.

Verder dacht ik aan een combinatie van de vercors en devoluy.

Mijn buurman  Joery was vorig jaar oktober naar de velebit in Kroatië.

In zijn mailverkeer met mij was hij lyrisch over dit gebied . Hem kennende zal niet iedereen er hetzelfde overdenken. Ga ervan uit dat het ruig zal zijn. Het is karstgebied dat betekent waterschaarste. Zelf geen ervaring mee. Zelf is hij niet bereikbaar om  vragen te beantwoorden.

http://www.hps.hr/english/velebit-hiking-trail/

http://www.summitpost.org/velebit/151564

Klaas B
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Borgefjell in Noorwegen is ook een park zonder paden, hutten of andere tekenen van beschaving, staat op mijn to do list voor volgend jaar.

Pytr
    Bijdrager
    Aantal berichten: 3

Merci voor de tips!

Slovenie spreekt ons zeker aan maar ik lees geregeld dat het vrij moeilijk is om wild te kamperen.

Pyreneeen rond Ordesa ook nog een mogelijkheid.

Noorwegen en Zweden zeker ook maar dit jaar met de auto.

Velebit, lijkt me ook wel interessant!

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

Ik zou zeggen de noordelijke alpen van Zwitserland. Eiger-Jungfrau regio. Als je daar in juni zou gaan rondzwerven, en al zeker in de week, heb je het rijk voor jou alleen. Wildbivaks onder gigantische ijsmuren. 750km. 7u rijden van Gent.

Eind juli, begin augustus, kan ik het niet inschatten, want het is een zeer populaire regio in de zomer…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.