HOME FORUM Stel jezelf voor Trektocht Noorwegen in Februari

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Dag allemaal,

Ik ben Anton heb me net ingeschreven op dit forum.

Ik onderneem elke winter telkens met één van mijn 4 dochters een trek/wandeltocht. Dit doe ik nu al 3 jaar met heel veel plezier. Een traditie die ik zo lang als mogelijk ga proberen vol te houden!

De eerste trektocht was in de paasvakantie naar Noorwegen (Lofoten) met heel veel sneeuw.

De tweede trekvakantie was in Schotland – een stukje van de West Highland Way- met heel veel regen. Een hele ervaring, heel leuk/mooi.

Vorig jaar naar Zwitserland (Gruyères) getrokken in februari. Sneeuw maar met lawinegevaar, warm voor die tijd van het jaar.

Ik plan om dit jaar — met mijn oudste dochter Maïté — van 3 tot 11 februari een meerdaagse sneeuwschoen trektocht te ondernemen.

We willen graag naar Noorwegen gaan en denken aan Rondane.

(We hebben “Rondje Rondane op sneeuwschoenen” van Debbie gelezen en dat ons leek ons wel wat)

Het is wel vroeg in het jaar (februari) en vragen ons af:

– zijn er begin februari al hutten open (we nemen onze tent mee maar af en toe een hut tegenkomen die open is en om ons op te warmen zou handig zijn)

– zijn de routes al aangeduid (bv de langlauf routes met stokken)

Heeft er iemand ervaring met trektochten in februari in Noorwegen of elders?

Heeft iemand een aanrader wat locatie, route betreft?

Alle tips of ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Anton

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.