HOME FORUM Wandelgebieden Trektocht in Baskenland midden februari: weersomstandigheden?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

beste,

De dag na Valentijn gaan we met twee 5 dagen stappen in de Pyreneeën. We vertrekken in Aldudes en maken een grote lus. Ik heb een slaapzak met comfortzone -7. Voldoende? Mogen we ons aan sneeuw verwachten als we niet hoger gaan dan 1200 m? Tips?

Onze dank,

Herwig

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Herwig,

je zal al hebben opgemerkt dat ik jouw vraag heb weg gehaald uit het gr10 topic
    en hem een andere titel heb gegeven die meer past bij de vraag.
    Allereerst erg benieuwd wat jullie route is.
    Kan je daar een overzicht van geven?
    Helpt misschien voor een gericht antwoord.
    Zelf kreeg ik het een beetje benauwd bij het lezen van de vraag.
    Winter, dat moet altijd wat wennen.
    Als we hier al hopen op sneeuw in de Hoge venen en er waarschijnlijk wel iets gaat vallen.
    Wat moet dan dan niet zijn op 1200 m?
    Nu is 14 februari nog ver en kan het nog alle kanten uit.
    Doorspit previsions montagne
    eens wat betreft sneeuwval/sneeuwhoogte ed dan zal je zien dat er op dit moment al zeker sneeuw ligt op 1200m.
    Het voordeel is dat voor een tocht van 5 dagen je heel goed geïnformeerd kunt zijn over wat je mag verwachten alvorens je vertrekt.
    Dan kan je nog altijd beslissen of het plan doorgaat.
    Zijn er nergens geen webcams die je kan raadplegen?

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Tot zover deze winter ligt er niet zoveel sneeuw in de Pyreneeën. Sneeuwgrens ligt nu op 800m op noord gerichte hellingen, langs de Spaanse kant op zuid gerichte hellingen rond 1200m. Kan je allemaal zelf ook nagaan, bijvoorbeeld door lawinebulletins te lezen.

In de loop van volgende week gaat er redelijk wat sneeuw vallen in de Pyreneeën (meer dan halve meter mogelijk) en dat vanaf 600-800m hoogte. Tegen half februari kan dat op lagere hoogte dan alweer helemaal omkeren. Dat is nog wat ver.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.