HOME FORUM Stel jezelf voor trektocht ardennen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo!

Ik en mijn vriend willen eind augustus graag een trektocht in de ardennen maken.

Wij gaan soms voor een dagje wandelen met een flesje water en gaan soms eens een nachtje met de tent kamperen, dus we weten wel wat we mee moeten nemen. Maar we hebben nog nooit een meerdaagse trektocht gemaakt. Ik ben nu al enkele dagen op zoek naar een leuke en mooie wandeling door de ardennen. We willen zo’n 5 – 6 dagen onderweg zijn (per dag ongeveer 15 km). Zeker niet meer dan 15 km aangezien het nog maar onze eerste keer is en ik iets aan mijn rug heb. Van die 5 – 6 dagen willen we ook zeker 1 rustdag. Graag overnachten wij op een camping.

Heeft er iemand iets in gedachten voor ons?

Sharona

Peter
    Deelnemer
    Aantal berichten: 41

5-6 dagen, als eens aan de Mullerthal trail gedacht? Combinatie van enkele routes?

P1

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Om 5-6 dagen onderweg te zijn in de Ardennen kies je best voor een afwisselende en uitdagende route. Enkele aanraders: GR57 (vallei van de Ourthe) en GR16 (vallei van de Semois). Maar er zijn zeker nog mooie GR’s die wat minder pittig zijn, maar daarom niet minder mooi.

Je vindt heel wat concrete ideeën op onze landenpagina’s (zie ‘Europa’), met o.a. enkele langere verslagen van Luc Selleslagh.

Het zal niet altijd evident zijn om elke 15km een camping te vinden (in de vallei van de Semois misschien nog het makkelijkste). Wildkamperen of toestemming vragen aan een eigenaar zal dus wel nodig zijn. Als je alles bij hebt, kan je uiteindelijk zelf je dagetappe aanpassen naar je gevoel van de dag.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.