HOME FORUM Wandelgebieden trektocht 12 dagen

Tags: 

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 30

hallo natuurridders

“waar als hier kan ik beter mijn vraag stellen “vloog door mijn hoofd toen ik een planning maakte voor 2015.

na onze eerste grote (voor ons toch) trektocht(=chemin des bonhommes foix-berga) heeft het wandelvirus zich

nog dieper genesteld in onze beenderen met een roep naar meer ?een tocht in berglandschap met mooie gezichten en een zekere vorm van solitude ,helaas is onze kennis van betreffende wandelingen zo goed als nihil

het komt er dus op neer dat we een uitgestippelde wandeling zoeken van meerdere dagen zijn er mensen die ons kunnen in een richting wijzen of die een tocht hebben gedaan die zeker de moeite was laat dan aub van u horen

met vriendelijke groet

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Het eerste wat in mij opkwam was de vraag of jullie de gr107 met de tent hebben gelopen en of je het gewend bent om voor enkele dagen eten mee te nemen?
    ‘Een zekere vorm van solitude’ is een rekbaar begrip.
    De uitnodiging om de reisverslagen hier te lezen en je dan aangesproken te voelen door een bepaalde streek als begin en dan kan de eigen invulling beginnen.
    Die “uitgestippelde wandeling”: ik ga ervan uit dat je een gemarkeerde route bedoelt en niet dat anderen jouw een tocht op maat afleveren want daar moet je elders ook voor betalen. (“zei hij met een vette knipoog”).
    Is het rugzak probleem opgelost geraakt?

steve
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 173

docsje,

klik hierboven in het menu eens bij Europa en klik dan eens door naar bvb. Zweden/Noorwegen of Alpenlanden (Frankrijk, Zwitserland, Italia)… daar zul je o.a. gebiedsbeschrijvingen en tochtverslagen terugvinden.

blader daar eens door en kom dan met specifieke vragen, want anders vrees ik voor weinig reactie op je vraag.

docsje
    Deelnemer

hallo ivovm we hebben inderdaad de GR 107 gewandeld en dit alles met tent en rugzak ook hadden we alle voeding mee met uitzondering van brood dat we kochten waar dit mogelijk was met bijhorend stuk kaas en worst .inderdaad een gemarkeerde route want zelf uitstippelen heb ik totaal geen ervaring mee eigenlijk concreet :bestaan er nog gemarkeerde routes van om en bij 250 km waar wij zo ongeveer 14 stapdagen zoet mee zijn ? waarom deze vraag :omdat wij zo niet thuis zijn in de wereld van het hiken hiermee bedoel ik dat mee kennis van parcours nihil is en we per toeval op de GR 107 zijn gevallen en we dit een unieke toffe ervaring vonden waar we graag een vervolg zouden aanbreien en het geeft een oo zo tof gevoel dat je op het einde van je tocht kan zeggen voilà we hebben dit boekje uitgewandeld hihi

docsje
    Deelnemer

ps ivovm mijn rugzak probleem is nog altijd niet opgelost en wat hiken toen was voor mij waren tochten met de chiro toch wat anders dan GR107 volgens mij

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

De mogelijkheden zijn eindeloos.

In West-Europa kan je bijvoorbeeld heel makkelijk routes aan elkaar ritsen, van enkele dagen tot maanden aan een stuk. De vraag is dus naar waar je voorkeur uitgaat. Je zal toch nog wat specifieker moeten zijn. 🙂

En grasduinen op deze site zal je inderdaad heel veel ideeën geven van wandelgebieden. Eenmaal je een idee hebt waar je naartoe wil, dan kunnen we je meer concrete tips geven rond interessante routes.

Zo doe ik het ook altijd, ik heb een land of gebergte in gedachten, begin dan wat te zoeken naar kaarten en routes in dat gebied, en het plan wordt vanzelf concreet.

docsje
    Deelnemer

mm heb eens zitten kijken en de pyreneeen spreken me aan met name gr 10 en 11 alleen jammer dat het zo lang is ik bedoel maar ik kan ze niet in een stuk uitlopen max 12-14 stapdagen  .italie spreekt me ook wel aan maar ik vind daar geen GR routes terug enkel de lange E routes mijn voorkeur gaat dus klaarblijkelijk uit naar GR routes waarom ? wel omdat je er een topgids bij hebt die informatief zeer compleet is voor een beginnende stappers koppel als wij hopelijk heb ik nu wat meer duidelijkheid geschappen in mijn vraagstelling excuses voor voorgaande onduidelijkheden

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1023

Als de gr 10/11 je aanspreken dan doe je gewoon een stukje ervan.
    Van beiden zijn er gidsen. Zie bv de gr10. Die is zelfs opgedeeld over 4 boekjes
    http://www.ffrandonnee.fr/boutique/le-catalogue-des-topo-guides.aspx?t=gr&v=10
    Dit soort routes hebben ook een goede mix van natuur en cultuur en lijkt mij met jullie vorige ervaring qua moeilijkheid redelijk kort bij elkaar te liggen.

docsje
    Deelnemer

ivovm mag ik u bij deze uitvoerig bedanken voor de prachtige tip die je me hebt doorgespeeld . Ik waardeer dit enorm !!!!! hopelijk kom ik je ooit eens tegen zodoende ik mijn appreciatie naar u kan uitdrukken met menig gerstenat verder zal ik me afzijdig houden om me verder te verdiepen in de aangereikte materie dankt u

Debbie
    Sleutelbeheerder

De meeste van ons hebben allemaal maar 1 à 2 weken om er op uit te trekken. Er zijn veel GR-routes die je kan opsplitsen. Ivo heeft al enkele interessante tips gegeven. De GR5 loopt eigenlijk al vanaf Nederland helemaal tot aan de Middellandse Zee. Van elk stuk zijn er topogidsen, die je kan kopen in een reisboekhandel of online. Als je de GR-overzichtskaart van Frankrijk zou kopen, zie je dat het krioelt van dergelijke langeafstandspaden.

Ook in België, Nederland en Spanje vind je dezelfde markering en topogidsen terug. In het Verenigd Koninkrijk hebben ze ook tal van langeafstandsroutes. In de Alpenlanden is het eenvoudigste om een kaart te kopen en routes aan elkaar te koppelen, of laat je inspireren door de Via Alpina.

De mogelijkheden zijn eindeloos….

docsje
    Deelnemer

hallo nogmaals mag ik jullie vooraleerst een gelukkig nieuwjaar toewensen met een sprankelende gezondheid zoals die van een jonge berggeit !

de kogel is finaal door de kerk na wat rond te dwalen op verscheidene site is onze keuze gevallen op de GR 11

waarom? het “lot” heeft beslist (lees strootje trek)bedankt voor al jullie input die jullie tot nu toe al hebben gedaan !! als er tips zijn omtrent deze wandeling of die dingen waar we goed moeten opletten gelieve ons die dan mee te delen aub we vertrekken vanaf donostia . nogmaals bedankt voor al jullie eerdere posts

gegroet de onwetende

Debbie
    Sleutelbeheerder

Leuk om horen dat je een keuze kunnen maken hebt. Je maakt best een nieuw forumtopic met GR11 in de titel.

Veel succes met de voorbereiding!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.