HOME FORUM Materiaal en techniek trekrugzak

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 6

Hallo!

Welke trekrugzak zouden jullie aanraden?

– Deuter aircontact pro
    – Osprey ariel

boelo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 139

Het enige wat ik je kan aanraden is dit. De rugzak eerst behoorlijk laden, met 8-10kg. Dat kan bijvoorbeeld makkelijk met water gevulde grote flessen van wasmiddel of mineraalwater. Dan met de rugzak op de rug in redelijk tempo een stukje heen en weer lopen. De rugzak die bij het lopen de minste “terugslag” geeft, heeft gewonnen. Ik ben er bijna zeker van dat het de Osprey wordt, want die is daar ook speciaal op ontworpen. Maar wie weet?

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Diegene die het best zit met gewicht er in en dan, als er nog een keuze is, de lichtste.

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Je stelt hier twee totaal verschillende rugzakken voor qua polstering op de rug en de heupband. Pas ze beide eens, en het kan niet anders dan dat er één veel beter zit dan de andere…

Vergeet niet dat je bij de Osprey Ariel verschillende ruglengtes en maten hebt voor de heupgordel. In een goede buitensport winkel laten ze je mix-and-matchen. Mijn Aether is een Long, maar met een Medium gordel…

En misschien moet je toch eens verder kijken dan deze twee rugzakken die je zag in de AsAdventure. Zo heeft de Opsrey Atmos/Aura bijvoorbeeld nog een ander type rugpand, dat misschien beter, of slechter, past bij jouw rug…

Laat je vooral niet vastpinnen op mannen en vrouwen modellen. Pas ook eens een kleine mannenmaat. Wie weet past dat toch…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.