HOME FORUM Wandelgebieden Trein in Zweden

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 120

Wij vertrekken binnen een kleine maand naar Sarek in Zweden. Maar nu wilden we onze bus nog een checken en nu merkten we dat onze trein verdwenen is tussen de beschikbare treinen. Ik heb mijn treintickets als, ik heb tickets voor de nachttrein. Iemand dit nog al meegemaakt, misschien is de trein volzet en staat er daarom niet meer tussen.

Ik neem toch aan moest de trein gecanceld worden dat je verwittigd wordt met een mailtje…?

Ik heb tickets voor de nachttrein van 22:40 vertrekkend in Stockholm C op 22 augustus.

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ik heb ook geprobeerd via http://www.sj.se/ hem te zoeken.
    Leverde niets op.
    Zelfs via http://www.bahn.de/p/view/index.shtml blijft het stil terwijl een week eerder en later de trein wel is op te roepen
    Ik zou hen zelf eens contacteren met je vraag

Kasper
    Deelnemer

Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd ik ben eens benieuwd.

Hoop maar dat deze trein nog altijd rijdt, zou het anders toch wel logisch vinden dat ze iets laten weten om deze trein om te boeken.

En als ik binnen de week geen antwoord heb zal ik maar eens bellen zeker…

Kasper
    Deelnemer

Dit valt mij op:

Op donderdag:

SJ Sleeper train vertrek 17:55 en 22:40

Op vrijdag:

SJ Sleepter train vertrek: 17:55 en 20:24

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Kasper, zoals je zelf ongetwijfeld al gemerkt hebt is de trein van 22:40 (20:24 op vrijdag) geen rechtstreekse nachttrein, maar moet je 1 of 2x (vrijdag) overstappen. Misschien dat er werken zijn aan het spoor waardoor het traject van de nachttrein is ingekort die dag?

Ik herinner mij dat wij deze keuze ook moesten maken toen wij gegaan zijn.  De overstaptijd voor die van 17:55 was eigenlijk wat nipt, maar we verkozen toch een rechtstreekse trein…

Aanvulling:

Voila, werken tussen Uppsala en Gävle: http://www.sj.se/en/traffic-info/traffic-today.html#search/92

Jouw traject wordt omgeleid via Västeras en Storvik, met een extra overstap.

Kasper
    Deelnemer

En zouden ze hier dan niets van laten weten?

Dit vind ik persoonlijk wel vreemd niet?

Ik heb nu een reactie geplaatst op hun forum.

Want ja zo zou je er niets van weten en te laat aankomen bij het station.

Mijn tickets heb ik twee maanden al gekocht, toen zou de trein om 22:40 vertrekken, ik vind het nu niet zo erg maar ze mochten wel wat laten weten vind ik.

Arvid
    Deelnemer
    Aantal berichten: 87

Tsja, ik heb NMBS en SNCF (Thalys, TGV, CorailLunea, TER) ook nog nooit zulke aanpassing pro-actief weten melden…

Ik had van de Zweden inderdaad iets meer service verwacht, maar dat was blijkbaar mis gedacht… Ik weet ook niet waarom dit soort aanpassingen bij chartervluchten wel kan gemeld worden aan de klanten? Weet iemand of dit soort aanpassingen bij lijnvluchten ook wordt gemeld?

Kasper
    Deelnemer

Ja inderdaad mij heb je nog niet horen klagen van de service van Noorse en Zweedse firma’s.

Heb jij ergens zwart op wit staan dat de trein van 22:40 dan om 20:24 vertrekt? Dat ik zeker een trein heb 😀 zou wat zonde zijn he…

ivovm
    Sleutelbeheerder

Je moet eerst met een regionale trein (R764) naar Västeraas central en daar moet je overstappen op de nachttrein D92 die je normaal zou nemen.
    Arvid zal gelijk hebben ivm werken aan het spoor.
    http://www.bahn.de/p/view/index.shtml
    is er een van Duitse degelijkheid omdat je daar zonder problemen alle tussenstappen van het traject kan vinden.
    Als je om 20:24u op het station kan zijn zou ik rustig achterover leunen.

Kasper
    Deelnemer

Ja zeker we zijn er al rond 1 uur dan nog even gas halen en het is in orde. 😉

Vind wel erg dat ik als antwoord van SJ “vreemd welk voorval u heeft” terug krijg.

Heb je misschien een link waar ik deze informatie ook correct kan volgen. 🙂

ivovm
    Sleutelbeheerder

Ik weet niet welk ticket je hebt gekocht maar ik zou het inruilen voor de trein van 17.55u. Goed op tijd naar het station gaan en hopen dat er nog een plek is op de rechtstreekse.
    Of van hieruit al proberen een ander ticket vast te krijgen.
    Zij hebben immers de zaak omgegooid.
    Dan heb je een stuk minder reistijd voor je met wandelen kan beginnen.
    Ik voorzie geen probleem als je al betaald hebt voor de bus en een bus eerder wil nemen. (op de bus (richting Ritsem) kan je geen betaalkaart gebruiken)
    Stuur hun jouw ticket terug dat je via mail hebt gekregen.
    Misschien dat dan de lamp wel gaat branden.
    Mijn lampje blijft gedoofd bij je laatste ‘link vraag’. Ik zag dat je op SJ ook gemakkelijk de tussenstops af kan lezen.

Kasper
    Deelnemer

Ik heb juist een bevestiging gekregen van SJ.

Voor ons is de trein van 20:24 perfect eigenlijk, zo kunnen we Stockholm zelf ook nog even verkennen. En nog eens een deftige maaltijd eten. Allicht bedankt allemaal voor de hulp! Moest ik het hun niet verteld hebben wisten ze nog niets af van de werken denk ik.

Kasper
    Deelnemer

Had het toch eens even gevraagd of het nog mogelijk was om het ticket om te boeken naar 17:55. Het ging maar dat ging me toch wel een 200-tal euro kosten. Daarom houden we het toch maar bij ons oud ticket. Ze blijven vrij vaag in het antwoord of de trein van 20:24 nu mijn trein is die ik moet nemen. Maar ik ga hiervan uit omdat deze toch op hetzelfde uur aankomt als mijn eerste keuze. Wat denken jullie?

ivovm
    Sleutelbeheerder

Voor zover ik het inschat zonder jouw ticket te zien is enkel het stuk tot Västeraas central op een andere trein om dan daar de oorspronkelijke slaaptrein (92) te nemen tot Boden central waar jullie waarschijnlijk ook de overstap hadden op de intercity 96.
    Deze treinnummers zou je terug moeten vinden op het ticket dat je via mail hebt binnengekregen en af moet drukken voor vertrek.

Kasper
    Deelnemer

Dit was ons oorspronkelijk schema. Dus mij lijkt het dan ook wel zo te zijn. Vind dat de klantenservice er nogal laks overeen gaat. Maar dan kan aan mij liggen natuurlijk. Ik bedoel je stuurt speciaal een mailtje voor wat meer duidelijkheid en dan krijg je zo van die wazige antwoorden terug. Nu kreeg ik gewoon mijn tickets een tweede maal opgestuurd. Dat was niet eens wat ik gevraagd had aan hun. 😀 Man man ik zal blij zijn als ik in Gällivare aankom en de rust kan intrekken…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.