HOME FORUM Tussen pot en pint Toxische stoffen in outdoor materiaal

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Vers van de pers. Een onderzoek uitgevoerd door Greenpeace om even stil bij te staan.

Wie zich aangesproken voelt kan reageren via deze petitie.

De keuze voor slechts 2 outdoor merken vind ik hier wel erg jammer.

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Euh, dus naar PFC-vrij materiaal gaan ? Alleen wordt er niet bijgezegd dat de functionaliteit dan daalt en dat dit volgens sommigen momenteel zelfs zodanig is dat het milieu eigenlijk zou verliezen.

Dzjow
    Moderator
    Aantal berichten: 380

Dat we een zulke opmerking van jou konden verwachten Woubeir stond al in de sterren geschreven. 🙂

We mogen wel eens bewust zijn van wat we allemaal dragen en meedragen tijdens onze hobby en uiteraard heeft zulk verhaal altijd twee kanten.

Woubeir
    Deelnemer

Oh, ik ben me daar al lang bewust van. 🙂

Maar dat rapport zegt waarschijnlijk niet dat als je PFC’s zou bannen, datgene waar je dan wel een hoop geld aan geeft, nog minder doet dan wat je hoopt. Ik probeer gewoon de andere kant ook te leren kennen als ik een éénzijdige boodschap hoor … van wie dan ook.

Zo ooit de vraag gekregen van iemand over mijn mening van een bepaald onderwerp omdat ik daar wel wat meer van was geacht te weten, en dat simpelweg omdat als binnen de organisatie waartoe die persoon behoorde dat onderwerp ter sprake kwam, telkens dezelfde paar personen dat onderwerp monopoliseerden en hun mening opdrongen aan de groep.

ludo
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Als je wil weten wat voor toxische stoffen er geregeld worden gevonden in gebruiksmateriaal (speelgoed, kledij, meubilair, schoeisel, …) kijk dan op de wekelijkese RAPEX lijst. Produktien die verplicht uit de markt gehaald worden. http://ec.europa.eu/consumers/consumers_safety/safety_products/rapex/alerts/main/index.cfm?event=main.listNotifications

Woubeir
    Deelnemer

Wel natuurlijk als de stoffen als toxisch erkend zijn. Er zijn ook nog andere stoffen bvb. hormoonverstoorders die nog niet op de lijst staan en dus gewoon kunnen gebruikt worden bvb. zelf in verpakkingmateriaal van voedsel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.