HOME FORUM Wandelgebieden Tour du Mont Blanc Huttentocht

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Hallo,

Vorig jaar heb ik anderhalve dag gewandeld tussen Courmayeur en de Col de Grand Ferret (met overnachting in refugio Bonatti. Dit sprak zo tot de verbeelding dat ik graag de Tour de Mont Blanc wil wandelen solo. Aangezien mijn heel beperkte hiking ervaring (wel al wat dagtochten in de écrins en de ardennen,..) wil ik zonder tent dus van hut naar hut. Is dit een mogelijkheid of onderschat ik het? Ik weet dat ik tussen half juni en half september het best ga en denk dat dit door de drukte een veilige route is. Conditioneel heb ik geen enkele schrik (actieve sporter) Ik heb de site: http://www.montourdumontblanc.com/fr/index.aspx gevonden waar het heel tof is om een traject uit te stippelen maar ik zie dat er bij heel veel refuges staat: Attention, ce refuge n’est pas réservable en ligne, vous devrez contacter le gardien directement. Wil dit zeggen dat je toch refuge per refuge moet afbellen om te reserveren? Alvast bedankt voor alle tips.

Debbie
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1049

Hey Pieter, als je weet wat het is om te bergwandelen (de Ecrins is al een goeie graadmeter), je fysiek is goed en je hebt weinig of geen hoogtevrees, dan is MTB zeker een haalbare kaart. Je stelt je de juiste vragen, dus dat is op zich al een goed teken dat je wilt voorbereiden op deze tocht. Kom zeker naar ons lenteontmoetingsweekend om nog wat extra tips en vaardigheden op te doen. We helpen je graag verder.

Verder heb ik zelf geen problemen om online te reserveren. Heb je de datum ingevuld of maand aangepast (pas vanaf juni gaan de hutten open en zie je dus groene blokjes staan)?

pieter90
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Bij de meeste verblijven kan ik inderdaad reserveren en staan ze groen of reeds oranje. Enkel bij bepaalde refuges vb refuge Elena of refuge Bonatti gaat dit bijvoorbeeld niet.

Kristiaan
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

Hallo,

wij hebben enkele jaren geleden ook de TMB gelopen en enkele hutten hebben we inderdaad apart geregeld. Er was wel geen enkele niet contacteerbaar per mail.

Graag had ik je ook gewezen op dit boekje:

http://www.noeslautier.nl/bergwandelgidsjes-tour-du-mont-blanc.php

Ik heb daar veel plezier van gehad tijdens de voorbereiding en vooral tijdens de tocht zelf aangezien de varianten toch wel het mooist waren (meestal :)). Daarom raad ik je ook de variante via Cabane D’orny aan (bij mooi weer). Je loopt er heel wat rustiger (anders: véél Amerikanen etc.) en het is supermooi.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.