HOME FORUM Stel jezelf voor Tony

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 3

Hoi , ik ben Tony 47 jaar , beetje een sportieveling en heb de transardennaise gepland om te vertrekken op 9 september ( gedropt ) en ik word terug opgepikt op 20 september…dus het kan iets meer worden. Van trekkersmateriaal heb ik denk ik wel genoeg in huis.. maar wat me nog bezig houd is hoe ik aan drinkwater kan geraken zonder ziek te worden ( ik kan geen vuur gaan maken om het water eerst te koken en de bedoeling is om de tien dagen rond te komen zonder iets te gaan kopen in een of ander dorpje). Ben benieuwd naar een antwoord hierop … Grtj Tony

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Dag Tony,
    Als je het over de transardennaise spreekt,
    over welke route heb je het dan?
    Niet echt thuis in de ‘doorsteek routes’ van de ardennen
    De transardense route die ik via een snelle zoek met google vind is ongeveer 160 km lang.
    Dat kan hem niet zijn denk ik dan.
    Ik zou gewoon aan een huis aanbellen en vragen achter drinkwater. Zo heb ik het ook vorig WE aangepakt.
    Het heeft geen zin om risico’s te nemen en als je dan toch een bron tegen komt is het mooi meegenomen.

Dries
    Deelnemer
    Aantal berichten: 40

Of met een waterfilter en tabletjes werken maar is wel omslachtig en ik dacht vrij duur in aankoop…
    Denk dat Ivo zijn tip heel wat praktischer is ;-).
    Zijn de kraantjes aan de kerkhoven ook niet te vertrouwen qua drinkbaar water?

Tony
    Deelnemer

ivovm, het is idd die van 160 km , van La Roche naar Bouillon… Dries, dat vind ik een goei opmerking , had ik nog niet aan gedacht. op 9 september vertrek ik , ik hou jullie wel op de hoogte als ik terug ben..

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1024

Tony,
    ik ben dan erg benieuwd over het volgende:
    hoe ziet een gemiddelde wandeldag(beleving) er dan uit?
    Met 10 dagen onderweg voor 160 km moet je je tijd vermoedelijk toch ook met wat anders “vullen” dan met stappen?
    De rugzak moet ook meer gevuld zijn dan bij een tocht van pakweg zes dagen.

Tony
    Deelnemer

normaal moet ik die tocht kunnen afwerken in 7 dagen en dan nog wat rondtrekken rond Bouillon.. Bedoeling is dat ik bivakeer zonder tent , en na 25 km kan ik mn tijd wel gebruiken om wat foto’s te maken, rusten, lezen, schrijven, en noem maar op, kilometers vreten is niet het thema, wel de tocht heel bewust en alleen beleven.. en als het kan met zo weinig mogelijk in de bewoonde wereld te komen ( zal niet onvermijdelijk zijn , maar moet toch lukken)..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.