HOME FORUM Materiaal en techniek toch eens proberen…

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 231

De specificaties van Coleman (waterkolommen, stalen frame…. ruimte, afwerking?) zijn wel beter…. maar ook 2000 mm waterkolom kan prima zijn in de praktijk…  dat wil ik niet ontkennen Wat wel: Coleman geeft betere specificaties voor maar iets meer geld… (al is niet iedere Coleman goed… op een aantal is behoorlijke kritiek te vinden)

Woubeir
    Bijdrager
    Aantal berichten: 773

Tja, ruimte hebben wij zat. En de stokken zijn dan wel uit glasvezel, maar in al die jaren, met toch wel een pak regen, hagel, stormwind, … nog maar 1 keer maximum een stoksegment moeten vervangen (en bij onze tent kan die 1 keer evengoed zelf 0 keer zijn geweest).

Trouwens, die iets meer geld is toch zo weinig niet.

mimal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Weinig geld te veel hier, wees gerust.

Ook allemaal relatief natuurlijk. Wij hebben geen geld noch goesting om met ons vijven een all in vakantie in Turkije te betalen. Wij kamperen. Maar dan wel in degelijk materiaal. Een mercedes hoeft het niet te zijn. Wel een opel of renault waar ik op kan rekenen.

Het idee van 2 tenten aan te kopen lijkt leuk, maar is niet wat we zoeken. De bedoeling is om elke avond ergens anders te rijden en dan ook ergens anders te slapen. Wij kamperen al enkele jaren in een bardani villagrande. Degelijk, stormvast, katoen, maar ook zwaar en ook wel enige tijd nodig om ze op te zetten en af te breken.

Dit jaar gaan we op een andere manier op reis en hebben we een andere tent nodig. Deze zou een beetje van de twee moeten hebben: niet te zwaar en toch wat ruimte…

Deze kwam ik nog tegen: robens cabin 600. Iemand ervaring met robens hier?

Woubeir
    Bijdrager

Wat is snel natuurlijk want de exacte opsteltijd wordt eigenlijk nergens vermeld en men blijft nogal vaag. ?

FrankB
    Bijdrager

Als die van Decathlon Wobier zo goed bevalt lijkt deze me een goede optie met 16 kg voor 259 euro:
    https://www.decathlon.nl/tent-arpenaz-family-63-id_8330639.html
    Scheelt maar liefst 440 euro met die Robens! leefruimte even groot (behalve stahoogte 20 cm minder), 3 aparte slaapkamers ipv één (en de voorluifel afsluitbaar, wat toch echt wel een voordeel is).
    Maar ik zou dan gaan voor die 6 persoons Coleman van 13 kg, als je er ook mee wil wandelen…. scheelt toch weer 3.9 kg met die Robens in je rugzak, terwijl je dan ook andere spullen mee moet nemen (maar ik ben geen marinier die alles zonder probleem draagt 😉

FrankB
    Bijdrager

Of misschien dan toch 2 3 persoons hiking tenten van 2,8 kilo die je met de luifels tegen elkaar aanzet…. dat is veel beter als je lekker wil wandelen…. en vrij kamperen (je zult toch ook slaapzakken, opblaasmatjes, kookspullen, kleding en spullen voor de hond – etc. – moeten meenemen dan)
    Rugzakken kunnen in de achterkant en je krijgt het echte avontuur gevoel.
    https://www.vrijbuiter.nl/coleman-hayden-3_297797/

De combinatie én er (af en toe) relaxt mee kunnen wandelen/ vrij kamperen én een héle grote tent lijkt me niet prettig te doen. Tenzij die wandelingen niks voorstellen…

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Natuurlijk moet een campingtent ook storm kunnen verdragen. Maar we zitten in een heel ander segment. Een hiking tent die een storm moet kunnen verdragen of een campingtent vragen om andere materialen omdat de hiking tent aan nog andere vereisten moet voldoen zoals gewicht e.d. Maar je kan natuurlijk ook gerust een hikingtent op een camping gebruiken, maar dan mis je toch wat comfort.

Ik blijf erbij dat het aparte segmenten zijn of dat je compromissen moet sluiten.

Met een tent van 16 kg zie ik niemand een wandeling maken, ook niet voor een uurtje 😉

Woubeir
    Bijdrager

@caersbart

geen idee of je het daarover had, maar ik heb stevige, misschien wel de zwaarste, stormen meegemaakt op een camping 🙂

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

@Woubeir Heb mijn Pa zijn camping car wel eens gewoon het ravijn zien inblazen in mijn  jeugd. 🙂

Wat ik bedoelde is dat een hiking tent ook nog aan andere vereisten moet voldoen zoals gewicht, compact,… Voor een campingtent is het assortiment gewoon ruimer. Ik zou in dat geval trouwens ook gewoon een decathlon tent kiezen… In het allerergste geval zit je nog gewoon onder de mensen met wellicht gebouwen en je auto in de buurt. Op een afgelegen plaats wil ik 100% kunnen vertrouwen op mijn materiaal qua veiligheid, op een camping zal dat iets minder spelen.

Woubeir
    Bijdrager

OK.

Ondertussen hebben we nog altijd geen notie van wat beschouwd wordt als een snelle opbouwtijd. Is dat 5 minuten ? Of 15 ? Of 30 ? …

mimal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Omdat de tent elke dag op en elke dag af zal moeten en omdat we op een halfuur onze bardani recht zetten ga ik er van uit dat een kwartier een leuke richttijd is.

Woubeir
    Bijdrager

En heb je een idee wat bij de tentmodellen die je opnoemt de effectieve opzettijd is ? Want die van de Badawi is ook zogezegd kort of snel.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.