HOME FORUM Wandelgebieden Tips voor vlot bereikbaar (tgv) hooggebergte (ruw en verlaten)?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 4

Vrienden,

5 dagen is veel te kort om veel tijd te verliezen met reizen, in de bergen willen we zijn!  Iemand een tip voor een ruig berggebied dat behoorlijk vlot te bereiken is met het openbaar vervoer?

Alpen, Pyreneeën of elders maakt niet uit, zou wel graag naar het hooggebergte gaan waar niet al te veel toeristen rondlopen.  Bivakkeren of bij een hut, maakt niet zoveel uit.

Iemand die ooit een gelijkaardig plan haden een tip heeft voor mij?

Thanks!

Z

ericcooper
    Deelnemer
    Aantal berichten: 1

De Queyras?
    Kan je ’s avonds vertrekken met de TGV naar Parijs en daar overstappen op de nachttrein Parijs – Montdauphin/Guillestre. Je komt ’s morgens aan en kan via een shuttle bus van 05 voyageurs op heel wat plekken vlot geraken (tickets kan je ter plekke aan de automaat kopen). Rond 10u kan je beginnen wandelen!

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1016

Ik herken die vraag,

die is ooit volgens mij nog eens op een forum verschenen.(hiking.be?)

Veel van mijn pyreneeën tochten gingen met de nachttrein zodat ik in de ochtend eenmaal uit de trein gestapt gelijk de berg op kon (l’hospitalet pres l’andorre, mérens-les vals) maar ook de regio lescun is relatief gemakkelijk te bereiken met de nachttrein nu ze de spoorlijn richting spanje terug gaan herstellen

zie bv https://ivovanmontfort.blogspot.com/2016/12/grens-hoppen-in-de-pyreneeen-varianten.html

De Canarische eilanden zijn ook vlot te bereiken. Voor 5 dagen echter, zou ik persoonlijk zo ver niet gaan.

jputte
    Deelnemer
    Aantal berichten: 22

Escrins (F) is heel bereikbaar: rechtstreekse TGV van Brussel tot Lyon PD, dan uurtje trein naar Grenoble, dan bus 35 Transisère (als ik me niet vergis) naar bv Bourg d’Oisans of La Grave. ’s Morgens vertekken en al in latere namiddag aan het stappen, nog een paar uurtjes voor bivak. Je kan natuurlijk ook al vanuit Grenoble beginnen stappen, ik heb er geen ervaring mee, maar zag in de krantenwinkel een alpenmagazine dat een route beschreef tussen Grenoble en La Grave. Dat zoek ik later nog wel eens uit. Vanuit La Grave kan je ook richting Modane stappen bv, en vanuit Modane heb je snel terug een trein tot in Brussel.

benvanmassenhove
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Ik heb daarover deze zomer een word document geschreven om met een kameraad KORT naar de bergen te gaan, wat de opties zijn (bestemmingen), op welke manieren (en reistijd) je daar geraakt, enzovoort. En alles tegen elkaar afgewogen. Is wel vanuit ons vertrekpunt (west-vlaanderen) bekeken. PM me dan stuur ik een link of mail.

paulvdk
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Beste Ben Van Massenhove,

Traditiegetrouw gaan we met zo’n 10 man stappen tijdens Hemelvaart.  We zijn altijd op zoek naar een bereikbare plek (met openbaar vervoer) om dan vier à vijf dagen te stappen.  Ik ben wel geïnteresseerd in jouw word-document.  Mijn mailadres : paulvandekerckhove90@gmail.com

Groeten, Paul

Alle mogelijke andere tips welkom – ik lonk een beetje naar de Vogezen.  Waar met de trein naartoe ?  Tot welk treinstation kan er gewandeld worden?  Tochten mogen redelijk tot zwaar zijn, doch niet te zwaar (is natuurlijk relatief).  Belangrijk is dat we in een refuge of liever in een hotel kunnen slapen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.