HOME FORUM Stel jezelf voor Tijd voor actie !

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 2

Goedemorgen allen ,

Mijn naam is Tim de Caluwe , 33 jaar en net nieuw hier op het forum. Ik woon in berlaar te Belgie. De bedoeling dat ik me hier aan toevoeg is omdat ik graag op een sportieve manier mooie plekken van de wereld zou willen ontdekken (dichtbij en ver weg als de tijd daarvoor rijp is ). En dit leek mij de ideale plaats om de eerste “stappen” te zetten 🙂 …

Heb altijd aan sport gedaan en vele jaren in de jeugdbeweging gezeten. Nu doe ik vaak lange wandelingen met mijn hond lex. Ik wandel ook vaak routes met knooppunten voor wat te trainen en eens andere routes te doen … Nu zou ik toch graag wat meer ervaring willen opdoen in het echt hiken met de rugzak en tent of bivakzones

Ik had gedacht om eens te beginnen met me in te schrijven op een activiteit van jullie, welke stellen jullie voor ?

Ook zou het leuk zijn om hier in de toekomst mooie banden te smeden want ik heb niet echt kennissen / vrienden die hier de tijd voor hebben of zo avontuurlijk zijn aangelegd 🙂

groetjes en alvast bedankt voor jullie reacties !

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1015

Tim,

welkom.

Het enthousiasme ‘om eraan te beginnen’ druipt er af. Over het algemeen is qua leeftijd het publiek vrij gevarieerd. (doorsnuffel de foto’s eens van eerdere aktiviteiten). Het winterontmoetingsweekend is alvast een moment om in een meer ongedwongen sfeer contacten te leggen. Het feit dat je binnen kan slapen, wat langer op blijft dan wanneer je in een tent slaapt is dan een plus. Daar staan voor volgend jaar weeral tal van bivaktochten gepland voor mensen met wat minder ervaring. De lente en zomertochten voor 2019 moeten nog op de site worden gezet. Meestal hoef je niet direct volledig uitgerust zijn en kan je deel van je aankopen uitstellen omdat je kan delen met groepsgenoten of links en rechts wel iets kan lenen.Laat maar iets van je horen wanneer je twijfels hebt op dat vlak en stel de vraag hier.

De winter is misschien niet de meest geschikte periode (al valt daar temperatuurgewijs niets zinnigs over te zeggen wanneer je in belgie blijft) maar veel hangt af van je eigen fysieke en ook wat mentale sterkte wanneer je die periode kiest als eerste kennismaking met een overnachting in de buitenlucht.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.