HOME FORUM Materiaal en techniek Materiaalbesprekingen thermisch ondergoed als pyjama

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Deelnemer
    Aantal berichten: 55

Bij weinig of geen beweging (dus ook als slaapkledij) ben ik als het koud is een grote fan van een baselayer uit één stuk, en dit al sinds lang voor het woord ‘onesie’ uitgevonden werd.

Ik heb er momenteel eentje van Patagonia, een Men’s Capilene® Thermal Weight One-Piece Suit (er bestaat ook een versie voor women). Niet goedkoop, maar warm (zelfs zeer warm voor zijn gewicht), niet zweterig, en erg comfortabel vind ik.

Daarvoor had ik iets gelijkaardigs, een softpile one piece van Helly Hansen, uit hun assortiment voor zeilers. Iets zwaarder, minder ademend, en sneller last dat die onaangenaam begint te voelen en ruiken als je een tijdje jezelf en je kledij niet kan wassen. Maar goedkoper. Geen idee of ze dat nog maken.

Hou het warm!

Tanya
    Deelnemer
    Aantal berichten: 35

die onesie overwoog ik ook wel, maar nadeel is dat je het dan niet apart kan dragen en het dus uitsluitend voor de nachten kan gebruiken. misschien wel een idee voor als ik in de winter zou gaan.

caersbart
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

Lijkt me alleen niet zo makkelijk bij toiletbezoek 🙂 Als man kan je nog de helft van de tijd creatief zijn met de gulp, maar als vrouw moet het hele pak al bijna uit 😉

Tanya
    Deelnemer

ja, daar dacht ik ook aan en dan is het wel heel koud als je het moet uitdoen. tenzij je een Wopeeh gebruikt, maar dan nog.

Tanya
    Deelnemer

ik vraag me af: is zo’n loopbroek niet warmer dan thermisch ondergoed?

Woubeir
    Deelnemer
    Aantal berichten: 773

Het probleem is natuurlijk dat zo’n broek bedoeld is voor gebruik in een actieve fase terwijl je die in een statische fase wilt gebruiken. Dus niet zo makkelijk om te vergelijken; ook al om weinig tot niets gezegd wordt over het materiaal dat daarin gebruikt wordt.

Overigens zoek je niet de warmste, maar eigenlijk gewoon al één die warm genoeg is.

Tanya
    Deelnemer

ja, dan ga ik toch maar een merinowol kiezen. Gisteren zag ik ook een broek van Devold Expedition. Leek me gelijkaardig aan de Woolpower en Icebreaker, maar wel goedkoper.

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.