HOME FORUM Materiaal en techniek Tent repareren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 108

@Ivo en andere forumbezoekers. Een vraagje van Michelle op de FB page. Ze kreeg het hier niet meteen zelf gepost.

Onze Hillerberg Namatsj 2 heeft op een rare manier een verticale scheur gekregen (ik vermoed dat er een scherp voorwerp bv. dennenappel/tak) op is gevallen toen het zeil vrij gespannen stond). De scheur is ongeveer 4-5 cm lang.

Kan iemand mij een goed reparatiemateriaal aanraden en de manier waarop? Langs de binnen én buitenzijde? Enkel buitenaf?

als ik het google, vind ik zoveel verschillende manieren en ik weet niet welke louter met commerciële doeleinden online staan 🙂

Indien iemand ervaring heeft met het uitrekken van de elastieken die de binnentent met de buitentent verbinden (hangen vast aan de buitentent) en of ik deze ook makkelijk zelf kan vervangen door nieuwe, mag je deze informatie ook zeker bezorgen.

Hartelijk bedankt.

Groetjes, Michelle !

toon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Ik heb enkele jaren geleden een gelijkaardig scheurtje gehad in mijn trailstar en toen dezelde vraag gesteld op het forum:

De herstelling van toen aan de hand van Ivo zijn handleiding voor het maken van silnylon opbergzakken houdt nog steeds stand!
    Wat betreft materiaal, kunnen we beter Ivo zijn respons afwachten, maar ik vermoed dat een stuk stof gelijkaardig aan het materiaal van de tent zelf de truc zal doen.

Stof kan aangekocht worden van bv extremtextil
    Succes!

Michelle Vaes
    Bijdrager
    Aantal berichten: 2

Beste Bart,

ik heb de topic gelezen. Helaas hebben wij de tent tweedehands gekocht en zit er geen reservestof meer bij. Heb jij toevallig tips waar ik deze kan bestellen? En een filmpje/tutorial hoe ik dat met die siliconen doe?

Het lijkt me ook aangewezen dat ik na herstel het buitenzeil nog eens behandel voor UV.

De touwtjes waarmee we de binnentent aan de buitentent vasthechten hebben ook al wat rek, heb je hier een oplossing voor?

Ik ben geïnspireerd door je pagina en denk veel van je te kunnen leren.

Groetjes, Michelle

ivovm
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 1003

Michelle,

zo je wil, als je er zelf aan wil beginnen, stuur me je adres naar ivovanmontfort + de rest van de google brievenbus.

Ik heb hier nog wat restjes liggen van extrem textil die qua kleur bijna hetzelfde zijn als hilleberg groen.

https://www.extremtextil.de/media/image/d5/d6/80/ripstop-nylon-zeltstoff-silikonbesch-40den-55gqm_70773_3_600x600.jpg

Voor de prijs van een postzegel ben je dan gesteld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.